Hasan & Partners saavutti Epica Awards -kilpailussa kullan Kone elle tekemästään "Machine Conversations" –työstä. Voitto heltisi kategoriassa Online Campaigns – Business to Business & Corporate .

"Machine Conversations" on aiemmin tänä vuonna palkittu Golden Hammer -kilpailussa sekä lokakuussa Golden Drum -festivaaleilla Slovenian Ljubljanassa.

Kampanjassa tuotantoyhtiöinä olivat Hasan & Partnersin lisäksi Cocoa Mediaproductions, Tre Film Ab ja Into Digital.

Markkinointitoimisto Make It Simple saavutti puolestaan hopeaa kategoriassa Public Interest – Social Pelastusarmeija lle toteuttamallaan kampanjalla "Huono onni voi kohdata kenet tahansa".

Kampanjassa presidentti Tarja Halonen eläytyi köyhän kadunnaisen rooliin. Kampanjan tarkoituksena oli Pelastusarmeijan mukaan viestiä, että yllättävät vastoinkäymiset voivat osua kenen tahansa kohdalle. Make It Simplen lisäksi kampanjaa olivat toteuttamassa kuvaaja Anton Sucksdorff sekä tuottaja Kirsi Pärni.

Mainostoimisto Folk Finland saavutti Epica Awards -kilpailussa kaksi pronssia kahdella eri lukkovalmistaja Abloy lle tekemällään työllä, jotka ovat osa lukkovalmistajan 110-vuotisjuhlakampanjaa.

Pidempi puolentoista minuutin mainosfilmi "Kuolematon Herra Henriksson" kertoo ABLOY-lukon keksijä Emil Henriksson in tarinan. Filmi palkittiin kategoriassa Corporate Image.

Toinen samaa kampanjaa varten tehty lyhyempi puoliminuuttinen mainosfilmi "Herra Henriksson ja Kahlekuningas" palkittiin puolestaan pronssilla kategoriassa Homes, Furnishings & Appliances.

Molemmat mainoselokuvat on suunnitellut mainostoimisto Folk, ohjannut Pekka Hara, kuvannut Kjell Lagerroos ja tuottanut Valve Media.

Epica-kilpailun tuomaristo koostuu markkinointia ja mainontaa seuraavista medioista. Kilpailu on avoin mainostoimistoille, tuotantoyhtiöille, valokuvaajille ja suunnittelijoille.