Kilpailut

Ville Perttula 22.10.2018 15:42

Hasan & Partners voitokkaana – Tuntemattoman sotilaan markkinointi ja Sheboard palkittiin

Elokuvaosakeyhtiö Suomi 2017 Oy

Tuntemattoman sotilaan markkinointialusta palkittiin Cresta Awards -kilpailussa.

Tuntematon sotilas -elokuvaa varten suunniteltu markkinointialusta nappasi pronssisen palkinnon Cresta Awards -kilpailussa New Yorkissa.

Hasan & Partnersin suunnittelema markkinointialusta palkittiin Promotions & Incentives -sarjassa. Kilpailussa palkitaan mainos- ja markkinointiviestintäalan luovuutta.

Markkinointialustan ideana oli luoda pohja markkinointilähdöille, jotka eivät kumpua suoraan elokuvasta. Tuntematon sotilas -elokuva ei sisältänyt tuotesijoittelua. Hasan & Partners Groupin toimitusjohtaja ja vastaava luova johtaja Eka Ruola kertoo tiedotteessa olevansa iloinen, että Tuntemattoman sotilaan markkinointi noteerataan kansainvälisillä areenoilla.

"On hieman yllättävää, että elokuvien markkinointiviestintä ei ole alamme kilpailujen kestomenestyjiä", Ruola toteaa.

Tuntemattoman sotilaan markkinointialusta on palkittu Grand Onessa ja PIAF-kilpailussa.

The Unknown Platform from hasan & partners on Vimeo.

Hasan & Partnersin suunnittelema Sheboard-näppäimistösovellus pokkasi hopeisen palkinnon viime viikolla Sloveniassa järjestetyssä Golden Drum -kilpailussa.

Lastenoikeusjärjestö Planille suunnitelun Sheboard-sovelluksen oli tarkoitus herättää keskustelua sukupuolistereotypioista. Sovellus on kehitetty voimaannuttamaan tyttöjä.

"Sheboard tarjoaa näppäimistölle tytöistä kirjoittaessa vaihtoehtoisia sanoja, kuten 'rohkea' tai 'fiksu'. Haluamme herättää ihmiset pohtimaan, miten he puhuvat tytöille ja tytöistä. Uskon että kansainvälinen menestys heijastelee sitä, miten tärkeä asia tytöistä käytetty kieli on globaalisti", luova suunnittelija Katariina Harteela kertoo tiedotteessa.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö