Hasan & Partners Groupiin kuuluva business design ja asiakasnäkemystoimisto Frankly Partners aloittaa yhteistoimintaneuvottelut. Ne koskevat toimiston kaikkia 25 henkilöä.

”Me pyrimme vastaamaan markkinan muutokseen. Yleisellä tasolla voi sanoa, että markkinatutkimus polarisoituu menetelmien osalta. Data science sekä toisaalta käyttäytymistieteet korvaavat kvantitatiivista ja kvalitatiivista tutkimusta. Lisäksi strateginen ja näkemyksellinen työ on kasvussa”, toimitusjohtaja Roope Ruotsalainen kertoo.

Varsinaiset neuvottelut alkavat viikon kuluttua.

Ruotsalaisen mukaan mahdollisten henkilövaikutusten määrä on enintään viisi henkilötyövuotta. Neuvotteluilla keskitytään ensisijaisesti painopistemuutoksiin asiakasymmärrysteemoissa.

”Mehän teemme paljon laajemminkin asiakaskeskeisyyteen liittyviä asioita. Asiakasarvon kasvattamiseen, asiakaskeskeiseen kulttuuriin, asiakaskeskeisiin organisaatioihin liittyen. Siellä meidän painopiste on ja sinne se on entistä vahvemmin menossa.”

”Rakenteellinen asia ensisijaisesti, mitä ollaan tekemässä.”

Franklyn myyntikate pysyi viime vuoden alustavien tietojen perusteella samalla tasolla kuin vuonna 2018.