Toukokuussa New Yorkissa oli tarkoitus järjestää Creative Week ja kolme kilpailua, mutta järjestäjätaho The One Club päätti alkuviikosta perua koko tapahtuman koronaviruksen takia. Jo aiemmin tehtiin päätös kasvokkain Costa Ricassa tapahtuvan tuomaroinnin perumisesta. Osasyynä painoi se, että useat markkinointialan toimistot, kuten muutkin firmat, ovat asettaneet henkilöstölleen matkustusrajoitteita.

Tämä vaikuttaa myös Hasan & Partnersin digitaalisesta sisällöstä ja sosiaalisesta mediasta vastaavan Mette Åströmin suunnitelmiin. Hän on yksi The One Show’n sosiaalisen median kategorian tuomareista.

Åström kertoo, että toki muiden tuomarien tapaamisen ja tapahtuman peruuntuminen harmittaa, mutta koko ala on globaalisti samassa tilanteessa.

”Reissaaminen ei ole se juttu vaan että pääsee keskustelemaan töistä intensiivisesti muiden tuomareiden kanssa. Tilanne on erikoinen, ja olen todella tyytyväinen, että meille järjestetään videon välityksellä tilaisuus, jossa pääsemme puhumaan, väittelemään ja vaihtamaan näkökulmia”, Åström sanoo.

Ihan tarkkoja suunnitelmia tuomaroinnin järjestämisestä ei vielä ole. Hänen kategoriansa 11 tuomaria ovat eri puolilla maailmaa ja aikavyöhykkeet ulottuvat Yhdysvaltojen Chicagosta Australian Sydneyyn.

”Organisaatiollekin tilanne on uusi, kun he joutuvat tämän ensimmäisen kerran ratkaisemaan.”

”Jollekin tulee yöhommia”, Åström tokaisee.

Hänen mielestään palkintogaaloilla on yhä paikkansa. Ne tarjoavat verkostoitumismahdollisuuden, täydellisemmän kokemuksen ja tilaisuuden päästä kuulemaan kovimmista markkinointiviestintätapauksista paikan päällä sekä inspiroitumaan niistä. Virtuaaligaala ei siis pysty korvaamaan fyysistä, ainakaan vielä.

”Kiinnostaa toki nähdä, miten tulevaisuudessa käy, kun virtuaalimahdollisuudet lisääntyvät ja pystyy siltä kantilta olemaan tapahtumissa mukana”, Åström miettii.

Åströmin mukaan The One Clubin toiminta on ollut hyvin ammattimaista. Koronaviruksen muuttaman tilanteen hoito ja viestintä on ollut järkevää. Kaikki hoitui hienosti ja saumattomasti myös ennen poikkeustilannetta.

”Voin kyllä ehdottomasti antaa propsit ja nostaa tuomarointikokemuksesta hattua koko organisaatiolle. Kaikki informaatio on toiminut saumattomasti. Esimerkiksi liputusprosessi, jos vaikka joku työ on ollut väärässä kategoriassa, on hoidettu tyylillä.”

”Suuren maailman meininki ei aina ole laadun tae, mutta tässä tapauksessa se oli”, Åström kehuu.