Henkilökunta on jo hetken harjoitellut Hehku n todellisuutta. Forumin ja Vantaan Koivukylän myymälät ja verkkokauppa avautuivat torstaina 25. tammikuuta.

Avajaiset ovat vasta uuden ketjun alku. Hehkun tekemiseen on omaksuttu jatkuvan kehittämisen malli valikoimaan, verkkokauppaan ja kauppapaikkoihin.

”Haluaisin ajatella niin, että meillä ei ole ikinä valmis konsepti. Olemme valmiit avaamaan hetkellä millä hyvänsä ja siitä se matka vasta alkaa”, Hehkun digipalveluiden myyntijohtaja Taiju Jaatinen sanoo.

Hehkun kolmen myymäläkoon liikkeet sijoittuvat asiakasvirtojen äärelle, kuten kauppakeskuksiin, kaupunkien keskustoihin ja K-Citymarketien etutiloihin.

Myös kauppapaikoissa Hehku aloittaa tunnustellen. Mitään mallia ei ole lyöty lukkoon.

”Testaamme, missä kauppojen kannattaa olla. Kokemusten perusteella voimme jo tänä vuonna sanoa, mikä toimii ja mikä ei”, markkinointijohtaja Marjo Jalava sanoo.

”Lähdemme liikkeelle isoimmilta paikkakunnilta. Helsingin keskusta on kiinnostava paikka testata konseptia. Koivukylästä Vantaalta saadaan toisenlainen kokemus, kun myymälä sijaitsee K-Citymarketin etutilassa”, hän jatkaa.

Myös markkinointiviestinnän kumppaneiden työ jatkuu. Frankly Partners in Heidi Jungar in mukaan on tärkeää seurata, miten asiakkaat kokevat brändin, tuotteet ja palvelut.

Hasan & Partners Groupin Dan Rönnqvist uskoo Hehkun ilmeen, konseptin ja brändin isojen linjojen onnistumiseen.

”Katsomme, miten suomalaiset ottavat Hehkun vastaan, ja kaipaako konsepti hienosäätöä. On vaikea ajatella, että siinä tehtäisiin jotain dramaattista. Kyse on nyanssien ja painopisteiden hakemisesta.”

Hän toteaa, että Hehkussa on elementtejä, joille on annettava sijaa kehittyä.

”Verkkokauppa ei ole lajina helppo. Heti alussa sitä vertaillaan maailman parhaisiin, kuten Amazon, Spotify tai Airbnb. Kun kaikki rakennetaan alusta asti itse, pitää asiakaskokemuksen kehittymistä seurata herkällä korvalla.”

Hehkun verkkokaupassa korostuu nopea evoluutio. Hehku aikoo reagoida sekä verkosta kerättävään dataan että asiakaspalautteeseen.

”Kun kaupat avautuvat, näemme miten myynti lähtee käyntiin ja mitkä tuotteet tarvitsevat lisää markkinointia”, Jaatinen kertoo.

Lue lisää Hehkun suunnittelusta, benchmarkeista ja yhteydestä apteekkeihin tuoreesta Markkinointi & Mainonta -lehdestä 2/2018. Tutustu myös myymälään videon kautta täällä.