Kampanjat

Laura Kukkonen 11.6. 13:29

Heitä kännykkä kylmälaukkuun kalan kanssa – LähiTapiola haastaa ajamaan ilman puhelinta

Colourbox
LähiTapiola haluaa vähentää älypuhelimen näpräämistä ratissa.

Kännykkä on monella kädessä taukoamatta. LähiTapiolan tuore kampanja muistuttaa, että autoilun ja somettamisen yhdistäminen on vaarallista.

Vakuutusyhtiö LähiTapiola on aloittanut kesäkampanjan, joka haastaa nuorten suomalaisten kännykänkäyttöä.

My Driving Mode -haastekampanjan tavoitteena on vähentää kännykän näpräämistä autoillessa. LähiTapiola haluaa ennaltaehkäistä esimerkiksi somettamisesta johtuvia liikenneonnettomuuksia. Kampanja osallistaa nuoria, jotka on kutsuttu mukaan kehittämään asiaan ratkaisuja. Se tapahtuu tietenkin sosiaalisessa mediassa tunnisteella #mydrivingmode.

Kampanja on suunniteltu yhteistyössä N2:n kanssa. Olennainen osa tempausta on vaikuttajamarkkinointi, jonka koordinoinnista vastaa Mellakka Helsinki. Kampanjan mediatoimistona on Dagmar.

LähiTapiolan markkinoinnin suunnittelusta vastaava johtaja Kirsi Juusti kertoo, että kampanja painottuu sosiaaliseen mediaan ja LähiTapiolan omiin kanaviin. Mainontaa näkyy myös elokuvateattereissa sekä netti-televisiossa.

"Haluamme haastaa nuoret suomalaiset pohtimaan liikenneturvallisuutta ja kertomaan aiheesta omilla sanoillaan. Vaikka asia on vakava, sen voi ilmaista hauskalla tavalla", Juusti kertoo.

Kampanjan lanseerausvaiheessa LähiTapiola julkaisi lumilautailijana tunnetuksi tulleen Eero Ettalan niksin lopettaa kännykän käyttö ajaessa:

Juusti kertoo, että loput vaikuttajayhteistyöt julkistetaan kampanjan edetessä. Mukana ovat muun muassa tubettaja Tume ja laulaja Janna Hurmerinta.

Juustin mukaan kampanja on osa LähiTapiolan tavoitetta olla mukana vaikuttamassa myös yhteiskunnallisiin asioihin. Yhtiö haluaa luoda itsestään kuvaa kantaaottavana ja yhteisöllisenä toimijana.

Juusti kuvailee kampanjan budjettia maltilliseksi, noin kymmenien tuhansien eurojen arvoiseksi.

"Luotamme paljon omaan kanavaan, joten kyseessä ei ole perinteinen isojen medioiden kampanja."

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Kommentti

16.10.2018 10:56

Naiset Pörssiklubiin? EVVK

Pörssimaailma kaipaa imagonsa kohennusta tasa-arvoisempaan suuntaan. Karhunpalvelus asialle tehdään, jos keskustelu juuttuu pelkästään Pörssiklubin jäsenyyden ympärille.