Kilpailut

Ville Perttula 7.2. 19:40

Helsingin Sanomien The Land of Free Press voitti Grand Effien – katso lista voittajista

Helsingin Sanomat
Helsingin Sanomien kampanja näkyi myös Musiikkitalon mainosnäytöllä. Kampanja kesti huippukokouksen ajan.

Markkinoinnin tuloksellisuutta mittaavaan Effie Awards -kilpailuun otti osaa yli 120 työtä, joista 24 kilpaili voitosta finaalissa.

Helsingin Sanomien kampanja The Land of Free Press -kampanja voitti Effie Awards Finland 2018 -kilpailun kirkkaimman palkinnon Grand Effien. Kampanjan oli suunnitellut TBWA\Helsinki.

Helsingin Sanomien kampanja nosti esiin lehdistönvapauden merkityksen Vladimir Putinin ja Donald Trumpin huippukokouksen aikana viime kesänä.

Helsingin Sanomat täytti huippukokousvieraiden saapumisreittien ulkomainospinnat presidenteille kohdistetuilla, vapaan lehdistön merkitystä korostavilla ulkomainoksilla.

"Grand Effien voittaa kampanja, joka oli ehdottomasti yksi hienoimmista markkinointiteoista viime vuonna kansainvälisestikin arvioituna. Se on markkinointia, joka lähtee suoraan brändin olemassaolon tarkoituksesta. Olemme kaikki varmasti yhtä mieltä siitä, että jos The Land of Free Press olisi jäänyt tekemättä, se olisi ollut tragedia", mainostoimisto Bob The Robotin toimitusjohtaja Miska Rajasuo kertoo tiedotteessa.

Markkinoinnin tuloksellisuutta mittaavaan Effie Awards -kilpailuun otti osaa yli 120 työtä, joista 24 kilpaili voitosta finaalissa.

Kilpailun keskeisimpiä kriteereitä ovat tulosten lisäksi kampanjan haasteellisuus, ideoiden toimivuus ja mitattavuus. Viimeisellä arviointikierroksella annetiin pisteet myös luoville elementeille.

Kilpailun järjestää Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto MTL ry. Kilpailun pääyhteistyökumppani on Sanoma Media Finland.

Kilpailussa jaettiin Grand Effien lisäksi kolme kultaista, kolme hopeista ja kolme pronssista Effie-palkintoa.

Media-sarja

Kultainen Effie

The Land of Free Press; TBWA\Helsinki, JCDecaux Finland, Clear Channel Finland, Helsingin Sanomat

Hopeinen Effie

Hihna247; Carat Finland, Insano, Source Creative, Craft Finland, TBWA\Helsinki, SOK, Sanoma Creatives

Tuotteet ja palvelut -sarja

Kultainen Effie

Korttikampanja; Folk, Virta Helsinki, Miracle Sound, Valve Media, Lidl Suomi

Hopeinen Effie

#LIFEINHEL; TBWA\Helsinki, Klok, Dagmar, Finavia

Pronssinen Effie

Brücke – työkalubrändi, johon suomalaiset rakastuivat; Bob the Robot, Bob the Robot Pictures, Bob the Robot Engage, Tokmanni

Pronssinen Effie

Fazer Sirkkaleipä – vastaleivotusta maailmanlaajuiseksi ilmiöksi; SEK, Dagmar, DigiPeople Studio, Fazer Leipomot

Bisneshaaste-sarja

Kultainen Effie

Alepa Korttelitoive Chatbot; Carat Finland, Accenture, Wörks, TBWA\Helsinki, Boutique, Avidly, HOK-Elanto

Hopeinen Effie

Hartwall Original Long Drink maitokauppaan; Bob the Robot, Dagmar, Cocoa Mediaproductions, Lataamo, Hartwall

Pronssinen Effie

Lidl Stingy – Elä kuin viimeistä kesäpäivää; Folk, Virta Helsinki, Directors Guild, La Boca, Lidl Suomi

Grand Effie

The Land of Free Press; TBWA\Helsinki, JCDecaux Finland, Clear Channel Finland, Helsingin Sanomat

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Nimitykset

17.06.2019 15:56

Frantic nimitti Emma Laihon johtamaan suunnittelua

Laihon keskeisiä vastuualueita uudessa roolissa ovat Franticin suunnitteluyhteisön kehittäminen, asiakkaiden muotoiluosaamisen kehittäminen ja muotoiluverkostoissa vaikuttaminen.