Kilpailut

Ville Perttula 11.4. 23:00 päivitetty 12.4. 15:22

Helsingin Sanomien The Land of Free Pressin voittoputki jatkuu – kampanja nappasi Vuoden Huippujen pääpalkinnon

Helsingin Sanomat
Helsingin Sanomien kampanja näkyi myös Musiikkitalon mainosnäytöllä. Kampanja kesti huippukokouksen ajan.

Kultahuipun voitti kaikkiaan 15 kilpailutyötä ja hopeahuipulla palkittiin 46 työtä.

Luovan suunnittelun ammattilaiset ovat valinneet 39. kerran kotimaisen markkinointiviestinnän ja muotoilun kärjen. Vuoden Huiput -gaalassa palkittiin torstai-iltana yhteiskunnallisesti merkittäviä, rohkeita ja luovia markkinointi- ja designtekoja.

Trumpin ja Putinin huipputapaamiseen ajoitettu Helsingin Sanomien The Land of Free Press voitti koko kilpailun pääpalkinnon eli grand prix’n.

”Älykäs ajatus, nopea ja erinomaisesti ajoitettu toteutus, usko minimalismin ja kiteytetyn sanoman voimaan sekä halu vaikuttaa – siinä tämän kampanjan voittamaton yhdistelmä. Helsingin Sanomat tekee väsymätöntä työtä tämän kompleksisen maailman tilan valottamiseksi, ja tämä medialähtö antoi sille näkyvät puitteet, juuri oikealla hetkellä”, voittajan valinnut ylituomari Päivi Häikiö kertoo tiedotteessa.

Helsingin Sanomien kampanja on voittanut tähän mennessä Effie Awards Finland 2018 -kilpailun pääpalkinnon. ja se on palkittu muun muassa Grand Onessa ja Epicassa. TBWA\Helsinki oli toista vuotta peräkkäin Vuoden Huippujen voitokkain yksittäinen mainostoimisto.

Platinahuippu on elämäntyöpalkinto, joka myönnettiin arvostetulle luovalle suunnittelijalle Kari Eilolalle. Copywriter-taustainen luova johtaja Eilola on yksi Bob the Robotin perustajista.

”Kari on harvinaislaatuinen yhdistelmä järjestelmällistä insinööriaivoa ja täydellistä propellipäätä. Hänen käsittelyssään brändit ja yritykset löytävät aidosti uuden ja merkityksellisen kulman itsestään. Karin maailmassa valmisruoka muuttuu Äitien tekemäksi ruoaksi ja Sinä olet digitalisaatio”, kertoo Bob the Robotin luova johtaja Anu Igoni .

Vuoden asiakashuippu -palkinto myönnettiin Flow Festivalin Suvi Kalliolle. Vuoden junior -palkintoa ei saanut tällä kertaa ihminen, vaan palkinnon nappasi tuotantoyhtiö ja luova toimisto Veli. Kultahuipun voitti kaikkiaan 15 kilpailutyötä ja hopeahuipulla palkittiin 46 työtä.

12.4.2019 klo 08:11 otsikkoa muutettu.

12.4.2019 klo 15:20 jutusta on poistettu TBWA\Helsingin suunnittelijoiden nimet.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö