Somevaikuttaja Joonas Pesonen, 30, muuttaa asumaan 1.2.2019 hotelliin kokonaiseksi vuodeksi.

Pesonen on ensimmäinen koskaan valittu vaikuttajalähettiläs, jonka tehtävänä on testata, miltä jatkuva elämä hotellihuoneessa ja hotellin palveluiden keskellä tuntuu.

Kyse on Clarion in yhdessä vaikuttajasuhdetoimisto PING Helsing in kanssa kehittämästä rajoja rikkovasta sisältömarkkinointikampanjasta.

#YearinClarion-lähettiläänä aloittava Pesonen saa kodikseen hotellihuoneen Clarion Hotel Helsingistä tai Clarion Hotel Helsinki Airportista kokonaiseksi vuodeksi.

Pesonen tunnetaan erityisesti edelläkävijyydestään Snapchat issa sekä Blog Awards Finland -voitosta vuonna 2017, jolloin hänet valittiin Suomen positiivisimmaksi vaikuttajaksi. Hän on toiminut myös tubettajana ja kirjoittaa omaa blogia. Pesosella on Instagram issa yli 7 600 seuraajaa.

Vuoden mittaisen hankkeen aikana Pesonen somettaa elämästään ja osallistuu hotellipalveluiden ja -konseptien kehittämiseen.

"Tämä on hulluinta mitä olen koskaan tehnyt ja totta kai mua myös jännittää. Glamourin sijaan odotan aitoa yhteisöllisyyttä. Uskon, että vuoden mittainen projekti luo aivan erilaista uskottavuutta yhteistyölle. Aitous korostuu, sillä hotellielämä tulee olemaan kirjaimellisesti läsnä arjessani 24/7", Pesonen toteaa.

Pesosen mukaan häntä ja Clarionia yhdistää elämänilo, avoimuus ja vastuullisuus.

"Omilla sisällöilläni haluan luoda tilaa ja avoimuutta erilaisuudelle. Rohkeus erottua ja seistä omien arvojen takana puhuttelee meitä molempia", Pesonen kertoo.

Area General Manager Inari Lehtinen Clarionilta on iloinen rajoja rikkovasta yhteistyöstä Pesosen kanssa.

"Olemme innoissamme tästä täysin uudenlaisesta ja rajoja rikkovasta sisältömarkkinoinnin muodosta, joka luo mahdollisuuksia uusien palvelukokonaisuuksien ja konseptien kehittämiseen sekä niistä kertomiseen kiinnostavasti", Lehtinen sanoo.

Vuoden aikana vaikuttajalähettiläs osallistuu hotellin tapahtumiin ja vierailee myös muissa Pohjoismaisissa Clarion-hotelleissa ja tuottaa tästä kaikesta sisältöjä sekä omiin että Clarionin kanaviin.

Rajoja rikkovalla sisältömarkkinoinnin kampanjalla Clarion-hotellit haluavat näyttää esimerkkiä uudenlaisen, pitkäjänteisen vaikuttajayhteistyön hyödyntämisestä myös palveluiden kehittämisessä matkailualalla.

Pitkäkestoinen ja uudenlainen vaikuttajamarkkinoinnin konsepti on kehitetty yhdessä vaikuttajasuhdetoimisto PING Helsingin kanssa.

"Olemme iloisia, että Clarionin yrityskulttuurista kumpuava ennakkoluuloton asenne mahdollistaa villeimpienkin ideoiden toteuttamisen. Aiemmin testaamamme vaikuttajayhteistyön ja palvelumuotoilun mallit pääsevät tässä vuoden mittaisessa ihmiskokeessa käyttöön aivan uudella tasolla", iloitsee PING Helsingin perustaja Inna-Pirjetta Lahti.

Clarion-hotellit kuuluvat Nordic Choice Hotels -ketjuun yhdessä Comfort- ja Quality -hotellien sekä 15 itsenäisen hotellin kanssa. Nordic Choice Hotels on yksi Pohjoismaiden ja Baltian suurimmista hotellitoimijoista 186 hotellin ja 13 000 työntekijän kokonaisuudellaan.