Kampanjat

Maarit Alkula 8.8. 13:26

Herra Oltermanni antaa palautetta tilannenopeudesta – mainosnäytöt mittaavat autojen nopeutta

Kuvakaappaus videolta.

Ajonopeuksiin reagoiva ulkomainoskampanja pyrkii turvaamaan pienten koululaisten koulutietä.

Mainostoimisto SEK ja Valio Oltermanni suunnittelivat ja toteuttivat yhdessä liikenneturvallisuutta parantavan kampanjan autojen nopeutta mittaavilla diginäytöillä. Kampanjalla halutaan kiinnittää huomiota autoilijoiden tilannenopeuteen ja tarkkaavaisuuteen liikenteessä koulujen alkaessa, jolloin liikenne on täynnä pieniä kulkijoita. Ohi ajettaessa näyttö ilmoittaa auton nopeuden ja Herra Oltermanni joko kehottaa hidastamaan tai kiittää sopivasta nopeudesta.

"Kampanjan keskiössä on vastuullinen bränditeko ulkomainoksen muodossa. Halusimme valjastaa huomiota herättävän brändivärin ja lasten rakastaman hahmon lisäämään liikenneturvaa", SEK:n creative Annu Terho kertoo tiedotteessa. 

Erikoistoteutuksella tehtyjä diginäyttöjä on Helsingissä, mutta muu kampanja näkyy laajalti koko maassa eri medioissa. Kampanjaan kuuluu lisäksi tempaus, jossa valiolaiset toimivat pienten koululaisten turvaajina suojateillä koulujen läheisyydessä 11 eri paikkakunnalla.

Herra Oltermanni liikenteessä from Oy SEK Ab on Vimeo.

Kampanjan ideoivat ja suunnittelivat SEK ja Valio Oltermanni, ja se on tehty yhteistyössä Clear Channelin kanssa. Teknisistä toteutuksista vastasi Interactive Inuits.

Valio Oltermanni -juusto täyttää ensi vuonna 40 vuotta. Tulevana juhlavuonna on luvassa lisää bränditekoja lapsiperheille.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö