Urheilumarkkinointi

M&M 16.11.2016 08:36

Hiihtoliitto allekirjoitti historiansa merkittävimmän mediasopimuksen

Colourbox

Televisiointi- ja mediaoikeussopimuksen odotetaan luovan positiivista käännettä Suomen Hiihtoliiton talouteen.

Suomen Hiihtoliitto ja Infront Sports & Media ovat solmineet kattavan televisiointi- ja mediaoikeussopimuksen.

Sopimus on kestoltaan poikkeuksellisen pitkä, kymmenen vuotta, vuoteen 2026 asti. Osapuolet eivät julkista sopimussummaa.

"Infrontin kanssa nyt solmittu sopimus on erittäin tärkeä sekä taloudellisesti että toiminnallisesti. Se on Hiihtoliiton kaikkien aikojen merkittävin kaupallinen yhteistyösopimus", Hiihtoliiton puheenjohtaja Jukka-Pekka Vuori sanoo tiedotteessa.

Hiihtoliitto aloitti yhteistyön kansainvälisen urheilumarkkinointiyhtiö Infrontin kanssa vuonna 2012. Hiihtoliiton mukaan sopimus mahdollistaa kansallisten ja kansainvälisten tapahtumien järjestämisen vuosittain Suomessa ainakin vuoteen 2026 saakka.

Liiton mukaan sopimus tasapainottaa ja vahvistaa sen taloudellista tilannetta merkittävästi. Hiihtoliiton edellisen tilikauden tulos painui yli puoli miljoonaa euroa miinukselle kauden maailmancup-kilpailujen siirtojen ja peruutusten vuoksi.

Hiihtoliitto ja Infront sopivat Suomessa järjestettävien pohjoismaisten lajien maailmancup-tapahtumien, SM-kisojen sekä maastohiihdon Suomen Cupin televisiointi- ja mediaoikeuksista. Sopimus takaa kyseisten tapahtumien lähetykset vapailla tv-kanavilla koko sopimuskauden ajan.

Yleisradio sopi osaltaan hiihtolajien mediaoikeuksista Infrontin kanssa lokakuun lopulla. Ylen ja Infrontin viiden vuoden sopimus kattaa kaudet 2016-2021.