Myyntitykki

Olli Harma 31.5.2015 09:54 päivitetty 4.2.2016 10:56

Hjallis Harkimo: "Myyjät puhuvat liikaa paskaa"

Juho Kuva

Harry "Hjallis" Harkimo ruotii Myyntitykki kertoo -palstalla urheilumarkkinoinnin helmasyntejä ja kertoo katuvansa lähinnä suullisten sopimusten tekemistä.

"Myyjät puhuvat liikaa paskaa", summaa Jokerit-omistaja, liikemies ja nykyinen kansanedustaja Harry "Hjallis" Harkimo (kok).

M&M:n Myyntitykki kertoo -palstalla Harkimo ohjeistaa urheilumarkkinoinnissa keskittymään siihen, mitä asiakas tapahtumista saa.

"Myyjät puhuvat liikaa siitä, kuka pelaa, kuka ei ja miksi tappioita tuli. Pitäisi puhua siitä tuotteesta."

Se mikä Harkimoa kaduttaa on suullisten sopimusten tekeminen.

"Olen luottanut ihmisiin enkä tehnyt kirjallisia sopimuksia. Sen virheen takia juristeilla on niin helvetisti töitä."

Tässä hän viittaa esimerkiksi Anna-käteisautomaattien verkoston rakentamiseen. Hanke jäi torsoksi, kun Harkimo ei saanutkaan Visa-oikeuksia.

Entä miten Harkimon menestyksekäs myyjän ura alkoi?

Lue lisää tuoreimmasta M&M-lehdestä. Tilaa lehti täältä tai osta irtonumero Akateemisesta Kirjakaupasta.

Aiheesta voi lukea lisää myös Talentumin Summa-palvelusta. Ensimmäinen kuukausi on rekisteröityneille käyttäjille ilmainen.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö