Tehtävässään Sami Smolander johtaa ja kehittää Kärkimedian myyntiä ja asiakaspalvelua. Lisäksi hän vastaa myynti -ja asiakaspalvelutiimin tuloksellisuudesta, toiminnan laadusta ja tavoitteiden täyttymisestä.

Hän siirtyy Kärkimedian palvelukseen HJK Oy:stä, jossa hän on toiminut kaupallisena johtajana. Tätä ennen Smolander on työskennellyt Sanomalla myynnin ja tuotekehityksen johtotehtävissä usean vuoden ajan.

Smolander kertoo aloittavansa uudessa tehtävässään hyvällä mielellä. Paluu media-alalle tuntuu mukavalta.

”Olin Sanomalla viitisentoista vuotta eri tehtävissä ja niiltä ajoilta Kärkimedia on minulle tuttu ja mieluinen kumppani”, Smolander kertoo tiedotteessa.

Vaikka digitalisaation aiheuttama murros on muokannut niin media- kuin mainosalaa, Smolanderilla on vahva usko sanomalehtimedian menestymiseen nyt ja myös jatkossa.

”Mainoseuroja Suomessa kohdistetaan eniten juuri sanomalehtimediaan. Uutismedian luotettavuudella ja sen vastuullisella roolilla on myös mainostajan kannalta merkittävä rooli ”, toteaa Smolander.

Toimitusjohtaja Tom Jungell toivottaa Smolanderin ilolla tervetulleeksi Kärkimedian palvelukseen.

”Pitkä kokemus muiden medioiden johtotehtävissä on arvokas lisä nykymarkkinatilanteessa, jossa kokonaisuuden ymmärtäminen asiakkaan näkökulmasta on toiminnan keskiössä.”

”Samin rento ja tavoitteellinen ote sopii myös loistavasti Kärkimedian yrityskulttuuriin ja myyntitiimimme, jota hän tulee johtamaan”, Jungell kertoo.

Kärkimedia on 31 suomalaisen sanomalehden omistama markkinointikanava, jonka tavoitteena on edistää jäsentensä ilmoitusmyyntiä sekä toimia yhteistyöorganisaationa.

Vuonna 2018 Kärkimedia Oy teki noin 3,9 miljoonan euron liikevaihdon. Liiketulos oli 18 000 euroa.