Matkailu

Aleksi Ylä-Anttila 28.6.2018 11:26

House of Lapland avaa virtuaalitoimiston Kiinaan: "Ei ihan helppo markkina"

Mika Remes
Näkymä Kiinan suurimman kaupungin Shanghain finanssikeskukseen Pudongiin. Kuvituskuva.

House of Lapland panostaa myös sosiaalisen median palvelujen kehittämiseen Kiinassa.

Lapin markkinointi- ja viestintäorganisaatio House of Lapland avaa heinäkuun alussa virtuaalitoimiston Kiinan Shanghaihin.

Toimisto avataan Shanghaissa toimivan suomalais-kiinalaisen FinChi-innovaatiokeskuksen yhteyteen.

Virtuaalitoimisto on osa House of Laplandin Kiina-strategiaa, jonka tavoitteena on parantaa lappilaisten yritysten edellytyksiä toimia Kiinan markkinoilla.

Samassa yhteydessä avataan myös virallinen WeChat-kanava, jota käytetään bisnes- ja investointiviestinnässä. WeChat-kanavalla kerrotaan muun muassa Lapin toimialojen näkymistä, lappilaisten yritysten osaamisesta ja ratkaisuista sekä investointimahdollisuuksista.

WeChat on suuryritys Tencentin omistuksessa oleva kiinalainen pikaviestipalvelu, jolla on yli 960 miljoonaa käyttäjää.

House of Laplandin toimitusjohtaja Sanna Tarssanen toteaa Kiinan olevan hyvin kiinnostava ja potentiaalinen markkina monille lappilaisille yrityksille.

"Kiina ei kuitenkaan ole ihan helppo markkina. Siellä pärjääminen vaatii omaa erityisosaamista. Toivomme, että nämä uudet avaukset tekevät Kiinan markkinoille pääsemisestä helpompaa lappilaisille yrityksille. Lisäksi saamme näin myös yhteiset kanavat kertoa kootusti siitä, minkälaisia bisnesmahdollisuuksia meillä Lapissa on tarjolla", Tarssanen kertoo M&M:lle.

House of Laplandin missiona on huolehtia siitä, että Lappi  kiinnostaa kansainvälisesti matkakohteena, asuinpaikkana, kuvauslokaationa, arktisena bisneksenä sekä ympäristönä. Oma toimisto helpottaa yhteyksien ja verkostojen luomista Kiinassa.

"Meillä on jatkossa osoite Kiinassa, mikä voi monessa tapauksessa olla hyvin tärkeää siellä. Meidän kumppanimme voivat tarvittaessa myös käyttää toimistoa neuvottelutilana", kertoo Tarssanen.

House of Lapland on aloittanut hiljattain myös yhteistyön Kiinan suurimman maksupalveluita tarjoavan yrityksen Alipayn kanssa. House of Laplandin tuottamat, Lappia markkinoivat matkailusisällöt julkaistaan säännöllisesti Alipayn verkkopalvelussa, joka tavoittaa noin 250 miljoonaa kuluttajaa.

Yhteistyön tavoitteena on lisätä kiinalaisten matkailijoiden kiinnostusta Lappia kohtaan erityisesti kesällä.

House of Lapland ylläpitää myös matkailumarkkinointiin tarkoitettuja sosiaalisen median WeChat- sekä Weibo-kanavia, joiden tavoitteena on helpottaa Lapin matkan suunnittelua.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö