Helsingin Sanomat on julkaissut Lasten Uutisia maaliskuusta 2016 alkaen uutislähetyksessä, sanomalehden sivuilla sekä omalla nettisivustollaan. Nyt on lanseerattu tuotteen oma paperiversio.

Lapsille sekä heidän vanhemmilleen suunnattu markkinointikampanja karrikoi Z-sukupolven halua ymmärtää maailmaa, kuvaillaan tiedotteessa.

”Koronakevät on ollut eräänlainen ääriesimerkki siitä, miten maailmaa koskettavat asiat tulevat tänä päivänä yhä lähemmäs lapsia ja heidän arkeaan – nyt jos koskaan asioiden taustoja ja syitä on tärkeää ei vain tietää, vaan myös ymmärtää. Halusimme luoda uuden paperilehden lanseeraukseen oivaltavan kampanjan, joka viestii tästä Z-sukupolvelle tyypillisestä tiedonjanosta”, kertoo Helsingin Sanomien brändi- ja sisältöpäällikkö Niina Käkelä tiedotteessa.

Kampanjan kuvastossa nähdään lapsia ‘fanittamassa’ päivän polttavia aiheita.

“Kampanjan visuaalisuudessa on samaistumiskohtia niin lukijakuntaan kuuluville lapsille kuin heidän vanhemmilleenkin. Julisteiden täyttämät huoneet viestivät vanhemmille 70- ja 80-luvuista, jolloin seinien tapetoiminen julisteilla oli enemmän sääntö kuin poikkeus. Lapset taas voivat löytää julisteiden ilmeistä yhtymäkohtia nykypäivän suosikkeihinsa, aina pelimaailmasta elokuviin, urheiluun ja musiikkiin – toki kovin yllättävällä termistöllä ryyditettynä”, kertoo TBWA\Helsingin luova johtaja Erno Reinikainen tiedotteessa.

“Luova ratkaisu syntyi korona-ajalle ominaisella tavalla eli kesken etäpalaverin, yhdessä Hesarin tyyppien kanssa. Koko kampanja laitettiin kasaan juuri ennen lomia varsin huimassa ajassa, noin kahdessa viikossa”, hän jatkaa.

HS Lasten Uutisten kampanja pyörii TV:ssä, radiossa, Ruudussa, displayssa ja somessa elokuun loppuun saakka.

Keskiviikkoisin ilmestyvä Lasten Uutiset-sanomalehti on suunnattu erityisesti 8–12-vuotiaille koululaisille. Ensimmäinen numero ilmestyy 19. elokuuta.