Kampanjat

Laura Kukkonen 14.5. 12:46 päivitetty 14.5. 13:43

HSL kutsui kuuluisan villieläinkuvaajan edistämään kävelyä kaupungissa – "Ei ole ristiriidassa joukkoliikenteen kanssa"

HSL
Will Burrard-Lucas joutui pois mukavuusalueeltaan kuvatessaan ihmisiä kaupungissa. Tavallisesti hän valokuvaa eksoottisia villieläimiä luonnossa ympäri maailmaa.

HSL:n asiakkuus- ja myyntiosaston johtaja Mari Flink muistuttaa, että kävely kuuluu olennaisesti joukkoliikenteen käyttöön.

HSL:n tuore kampanja julistaa Helsingin olevan maailman kävelyn pääkaupunki.

Juuri alkanut kampanja korostaa kävelyn merkitystä osana joukkoliikennettä. HSL:n asiakkuus- ja myyntiosaston johtaja Mari Flink sanoo, että joukkoliikennetoiminta ei ole ristiriidassa kävelyn kanssa vaan päinvastoin.

"Kävely on ehdottomasti merkittävin tapa tulla joukkoliikenteeseen, jossa matkan alussa ja lopussa joutuu liikkumaan itse joko kävellen tai pyöräillen. Kävely on luontainen osa päivittäistä matkantekoa", Flink kertoo.

HSL haluaa julistaa kävelyn ilosanomaa niin Suomessa kuin ulkomaillakin. Siksi kampanjaan pyydettiin mukaan luontokuvaaja Will Burrard-Lucas, joka kuvasi Helsingissä käveleviä ihmisiä kahtena huhtikuisena päivänä.

Kuva: Kuva: Will Burrard-Lucas

Flink kertoo, että itse kuvauskokemus oli ollut Burrard-Lucakselle mukava, vaikka hän aluksi oli kokenut olevansa epämukavuusalueellaan. Tavallisesti Burrard-Lucas kuvaa villieläimiä eksoottisen luonnon helmassa.

Burrard-Lucas jakaa kampanjakuvia myös omissa kanavissaan, Flink kertoo. Lisäksi kampanjakuvat näkyvät ulkomainonnassa ja HSL:n somekanavissa. Burrard-Lucaksen vierailusta on tuotettu myös lyhytdokumentti.

"Hän on todella tunnettu, huippuluontokuvaaja ja häntä seurataan paljon somessa. Haluamme viestittää myös hänen tunnettuutensa kautta muualle maailmalle sitä, että täällä panostetaan kävelyyn", Flink kertoo.

HSL:n kampanjan suunnittelusta vastasi mainostoimisto 358 ja videon tuotannon toteutti Cocoa Mediaproductions. Flinkin mukaan kampanjan toteuttaminen suunnitteluineen kustantaa noin 200 000 euroa.

Katukuvassa on voinut törmätä myös toiseen niin kävelyä kuin pyöräilyä edistävään kampanjaan. Elämäsi moottori -kampanja liittyy liikenne- ja viestintäministeriön julkaisemaan kävelyn ja pyöräilyn edistämisohjelmaan. HSL ei ole mukana ohjelmassa ja se on tehnyt Maailman kävelyn pääkaupunki -kampanjansa itsenäisesti.

"Nämä ovat kaksi eri kampanjaa, mutta sama tavoite niillä on. Ne kannustavat viestinnän ja markkinoinnin keinoin ihmisiä kävelemään ja pyöräilemään ", Flink sanoo.

Kampanja jatkuu kesäkuun puoliväliin saakka.

Lisätty linkki videodokumenttiin 14.5. kello 13.43.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö