Stockmann-konsernin myynti kasvoi huhtikuussa 26,8 prosenttia ja oli 118,5 miljoonaa euroa jatkuvilla tuote- ja liiketoiminta-alueilla.

Konsernin myyntiluvut sisältävät myymälöiden ja tavaratalojen tuotemyynnin ilman arvonlisäveroa.

Konsernin mukaan huhtikuun kasvu johtui Hullujen Päivien -kampanjan ajoituksesta. Kuluvana vuonna Hullut Päivät -kampanja pidettiin Suomessa huhtikuussa eikä maaliskuussa, kuten edellisvuonna.

Kokonaisuudessaan Stockmannin vuoden ensimmäisen neljänneksen myynti laski 2,5 prosenttia viime vuoden vastaavasta ja oli 359,8 miljoonaa euroa. Luvut eivät sisällä Venäjän vähittäiskauppaa, Seppälä ä, Hobby Hall ia, Stockmann Beauty a, lentokenttämyymälää eivätkä tavaratalojen lopetettuja tuotealueita eli elektroniikkaa, kirjoja, urheiluvälineitä, leluja tai lemmikkitarvikkeita.

Hullujen Päivien ajoitus nosti Stockmann Retailin Suomen myyntiä myyntiä 77,0 prosenttia. Baltian maissa Stockmann Retalin myynti niiasi 3,3 prosenttia. Kokonaisuudessaan Stockmann Retailin myynti kasvoi jatkuvilla tuote- ja liiketoiminta-alueilla 57,5 prosenttia huhtikuussa. Maalis-huhtikuun yhteenlaskettu myynti laski 5,9 prosenttia.

Stockmannin kokonaismyynti oli 125,3 miljoonaa euroa huhtikuussa sisältäen Hobby Hallin ja Lindex in Venäjän myymälät. Viime vuoden huhtikuussa myynti oli 136,9 miljoonaa euroa. Vuoden 2015 luku sisältää myös Venäjän vähittäiskaupan, Seppälän ja lopetetut tuotealueet tavarataloissa.