Huonekaluvalmistaja Hakola vaihtaa toimitusjohtajaa. Johtoon nousee Annaleena Hakola, joka on kolmannen sukupolven edustaja perheyrityksessä. Hän aloittaa toimitusjohtajana 1. kesäkuuta.

Kuuden viime vuoden aikana Annaleena Hakola on työskennellyt sohvia ja designhuonekaluja käsityönä Jurvassa Etelä-Pohjanmaalla valmistavan Hakolan luovana johtajana vastaten yrityksen brändistä ja markkinoinnista.

Brändityö on näkynyt uudistuneessa ilmeessä, bisnesmallin selkiytymisessä ja verkkokaupan voimakkaassa kehityksessä. Omistautuneisuudesta kertoo myös se, että uusi toimitusjohtaja vaihtoi aviomiehensä kanssa nimensä (takaisin) Hakolaksi viime syksynä.

Aikaisempi toimitusjohtaja Jari Hakola jää tukemaan tytärtään operatiiviseksi johtajaksi.

”Tämä on hieno hetki, kun saa luovuttaa oman elämäntyönsä eteenpäin omalle tyttärelleen. Olen suunnattoman iloinen ja luottavainen siihen, että Annaleena on juuri oikea henkilö jatkamaan perheyrityksemme taivalta”, Jari Hakola kertoo.

”Päätös oli suorastaan helppo tehdä, sen verran vakuuttavasti Annaleena on tuonut 57 vuotta vanhan yrityksemme nykyaikaan. Emme ole hylänneet juuriamme, vaan rakentaneet niiden varaan uuden ja menestyvän designyrityksen”, Jari Hakola jatkaa.

Annaleena Hakola on kasvattanut Hakolasta kokoaan suuremman vaikuttajan suomalaisella designalalla. Aiemmin tänä vuonna yritys esimerkiksi avasi verkkokauppansa myös muille, valituille suomalaisille designyritysille. Ystävät-mallisto, eli 12 eri brändin tuotteet Hakolan verkkokaupassa, tuli myyntiin maaliskuun lopulla. Uusi lippulaivaliike avautuu Helsingin Annankadulle kesäkuussa.

”Toimitusjohtajuus ei ollut minulla ensimmäisenä mielessä, kun perheyritykseemme päätin tarttua. Hetki hetkeltä pesti on tuntunut kuitenkin yhä luonnollisemmalta, varsinkin kun jatkan edelleen myös vastaavana luovana johtajana. On suuri kunnia saada kirjoittaa paappani perustaman perheyrityksen tarinaan seuraava kappale”, Annaleena Hakola kertoo.

Ensimmäisinä johtajatöinään Annaleena Hakola panostaa rekrytointiin. Hakola on rekrytoimassa kaupallista johtajaa. Tehtävä on yrityksessä uusi, ja sillä vastataan kasvun haasteisiin.

”Tarvitsemme lisää intohimoisia ammattilaisia tiimiimme, jotta voimme ansaita kasvavan asiakaskuntamme luottamuksen jokaisena päivänä. Missionammehan on olla maailman reiluin ja rehellisin designbrändi”, Annaleena Hakola sanoo.