Erikoissairaanhoidon palveluita tuottava Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiiri (Hus) pestasi vuodenvaihteessa mainostoimisto Zeelandin suunnittelemaan rekryilmoitteluaan. Ensimmäiset tulokset yhteistyöstä on jo nähty.

Husin jättimäiset kokosivun ilmoitukset Helsingin Sanomissa ovat vaihtuneet neljäsosasivun kokoisiksi. Samalla Husin rekrymainonnassa on siirrytty yksityiskohtaisesta tehtävien luetteloimisesta ison kuvan ja puhuttelevan viestin käyttöön.

- Isoista ilmoituksista luopuminen oli strateginen ratkaisu, joka tuli mahdolliseksi parannettuamme omia verkkosivujamme. Uudet ilmoitukset ohjaavat työnhakijat etsimään tarkempaa tietoa työpaikoista verkosta. Samalla pystyimme pienentämään ilmoituskulujamme, Husin viestintäpäällikkö Riitta Lehtonen kertoo.

Aiemmat työpaikkoja listanneet ilmoitukset olivat omiaan luomaan mielikuvaa terveydenhuollosta työvoimapulan ja ison vaihtuvuuden alana.

- Pitkä lista avoimia työpaikkoja herätti helposti kysymyksiä, miksi Hus hakee koko ajan niin paljon väkeä, Zeelandin suunnittelujohtaja Pia Gran selvittää.

Uusien imagoilmoitusten viestinä on, että 21 000 ihmisen organisaatiossa vaihtuvuus on luonnollista ja uusia osaajia tarvitaan koko ajan.

Alkuviikosta mol.fi-verkkosivulla oli auki kuutisenkymmentä Husin sairaanhoitajan paikkaa ja koko joukko muita tehtäviä. Tulevina vuosina työvoimaa tarvitaan jatkuvasti lisää, sillä vuosien 2008-2015 välisenä aikana Husista jää eläkkeelle lähes 3 500 ihmistä.

Zeeland ja Hus tekevät nyt tarkempaa mediasuunnittelua rekryilmoittelulle. Isojen sanomalehtien ja terveydenhuollon erikoislehtien lisäksi Hus aikoo ilmoitella esimerkiksi talouden, tekniikan tai puutarhanhoidon erikoislehdissä, tarvitseehan se palkkalistoilleen myös näiden alojen ammattilaisia.