Digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin etujärjestö IAB Finland valitsi syyskokouksessaan keskiviikkona uuden hallituksen.

Vuosiksi 2020 ja 2021 IAB Finlandin hallitukseen valittiin Johanna Vartiainen Alma Media Oyj:stä, Jaakko Kuivalainen Sanoma Oyj:stä, Hannaleena Koskinen SOK Mediasta, Maija Syyrakki Keskisuomalainen Oyj:stä, Timo Petänen GroupM Finland Oy:stä, Antti Kallio Dagmar Oy:stä ja vuodeksi 2020 Aki Snellman DoubleVerifysta.

Vuonna 2020 hallituksessa jatkavat aiemmin valitut Eetu Paloheimo Veikkaus Oy:stä, Johanna Kuosmanen Kotipizza Group Oyj:stä, Petri Kokkonen Relevant Digital Oy:stä, Mari Rusi Eversheds Asianajotoimisto Oy:stä ja Christopher Fernandez IPG Mediabrands Oy:stä.

”IAB Finland ry:n hallituksessa on yhdistynyt jo vuosien ajan vahva osaaminen toimialan eri puolilta, ja vuoden 2020 hallitus jatkaa niin ikään erinomaisella kokoonpanolla. Hallituksen laaja-alainen osaaminen toimialan näköalapaikoilta tarjoaa hyvän pohjan IAB Finlandin toiminnan kehittämiseen tulevan vuoden aikana”, kommentoi IAB Finlandin nykyisen hallituksen puheenjohtaja Petri Kokkonen tiedotteessa.

Uuden hallituksen toimintakausi alkaa 1.1.2020, ja hallitus valitsee puheenjohtajan ja varapuheenjohtajan vuoden ensimmäisessä kokouksessa.

IAB Finlandin ensi vuoden painopisteet ovat vastuullisuus, vaikuttaminen ja tietosuoja. Lisäksi IAB Finland tavoittelee entistä näkyvämpää asemaa digitaalisessa mediakentässä esimerkiksi julkaisujen, tapahtumien ja tutkimusten avulla.

IAB Finland on osa kansainvälistä 27 Euroopan maata kattavaa IAB Europe -yhteisöä.