Digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin etujärjestön IAB Finland in uudeksi toiminnanjohtajaksi on nimitetty Pasi Raassina. Hän siirtyi uuteen työhönsä mediastartup INEZ Media n toimitusjohtajan tehtävästä. Aiemmin Raassina on työskennellyt MTV :n vastuullisissa digitaalisissa tehtävissä.

”IAB Finlandin asiantuntijaprofiili on kasvanut huomattavasti viime vuosina. Tuntuu erittäin innostavalta päästä jatkamaan ja kehittämään IAB:ta sekä samalla perehtymään entistä syvemmin ja uudella kulmalla digitaalisen mainonnan kokonaismarkkinaan”, Raassina kommentoi tiedotteessa.

Hän suhtautuu tuleviin vuosiin erittäin optimistisesti.

”IAB:lla on hieno mahdollisuus muodostua vielä nykyistäkin voimakkaammin toimijaksi, joka kerää kaikki digimarkkinan toimijat yhteen ja auttaa yhteisöllisesti kaikkia jäseniään löytämään optimaaliset ratkaisut digimarkkinoinnin ja -myynnin haasteisiin”, Raassina sanoo.

Elokuun ajan Raassina työskentelee IAB Finlandin toiminnanjohtajan paikan jättävän Birgitta Takalan perehdytyksessä. Takala on rakentanut ja luotsannut IAB:ta 13 viime vuotta.

”IAB-polkuni on ollut aivan uskomattoman upea kokemus urallani ja olen erittäin onnellinen voidessani luottavaisin mielin jättää IAB:n Pasin ammattimaiseen huomaan. Tuntuu erittäin luontevalta siirtää kapula nyt hänelle siirtyessäni uuteen elämänvaiheeseen”, Takala kertoo.

Myös IAB Finlandin hallituksen puheenjohtaja Petri Kokkonen on valintaan tyytyväinen.

”IAB:n toiminnanjohtajan työssä menestyminen vaatii laajaa tuntemusta sekä kotimaisen että kansainvälisen digimarkkinan tilasta ja kehityksestä. Pasin valintaa puolsivat erityisesti hänen vahva kokemuksensa digitaalisen liiketoiminnan kehittämisestä, osaamisen laaja-alaisuus ja ennen kaikkea ponteva halu auttaa jäseniämme kartuttamaan liiketoimintansa kasvun eväitä IAB:n toimintaan osallistumalla”, Kokkonen kertoo.

IAB Finland on osa kansainvälistä 27:ssä Euroopan maassa toimivaa IAB Europe -yhteisöä.