ICT-markkinointi

21.1.2013 12:10 päivitetty 4.2.2016 10:29

ICT-alan markkinointi ei pure

IT-slangi ei myy.

Suomalaisten ICT-alan markkinointi ei suju, vaikka teknologia on korkealaatuista. Markkinointiviestintätoimisto Brand United selvitti alan menestyneiltä yrityksiltä sekä suomalaista verkkoliiketoimintaa edistävältä Verkkoteollisuus ry:ltä, mistä palvelujen myynti kiikastaa.

"ICT-alan yritysjohto on usein teknologiataustaista väkeä. Markkinoinnin, myynnin ja teknologian yhteistyön merkitystä ei ymmärretä", Verkkoteollisuus ry:n toiminnanjohtaja Heikki Halme sanoo tiedotteessa.

Suomen Verkkomaksujen operatiivisen johtajan Mika Parikan mukaan ongelma on usein se, ettei markkinointiargumentteja ole rakennettu tuotteen sisään, vaan tuotekehitys ja markkinointi ovat omat maailmansa.

"Markkinoinnin ja myynnin aktiivinen rooli jo tuotekehityksessä on välttämätöntä pelkästään loppuasiakkaan ostopäätöksen turvaamisessa ja tyytyväisyydessä", sanoo viestintästrategi Berit Virtanen-Thewlis Brand Unitedista.

Protacon Solutionsin toimitusjohtaja Olli Porkholm huomauttaa, että viestin pitää olla selkeä.

"Alan viestintä karkaa helposti teknisiin yksityiskohtiin ja IT-alan slangiin."

Kommentti

19.03.2019 11:37

Oi vaalihuuma, missä viivyt?

Suomessa vieraileva turisti ei huomaa mistään, että eduskuntavaaleihimme on alle kuukausi aikaa. Milloin vaalimainonta käynnistyy toden teolla?