Lastenklinikoiden Kummit ry ja Ida Fram sekä Into-Digital ovat aloittaneet markkinointiviestintäkumppanuuden. Yhteistyön tavoitteena on kehittää Kummien strategista markkinointia sekä näkyvyyttä ja toimintaa verkossa.

Lastenklinikoiden Kummit on toiminut lähes kolmen vuosikymmenen ajan pienten potilaiden asialla ja tukenut lastenklinikoiden toimintaa sekä lastentautien tutkimustyötä. Yhdistyksen toiminta perustuu vahvasti lahjoitusten keräämiselle.

Kahden kumppanin malli tuo tässä yhteydessä Lastenklinikoiden Kummien käyttöön kattavan ja ketterän markkinoinnin, viestinnän ja verkkopalvelujen osaamispaletin. Laajalla osaamisella lähdetään tavoittelemaan merkittävää tuloksellisuutta.

”Ida Framin ja Into-Digitalin yhteispelillä saamme kokonaisvaltaisesti tukea markkinointimme ja verkkonäkyvyytemme kehittämiseen. Tavoitteenamme on kehittää esimerkiksi Kummien jatkuvaa digitaalista presenssiä myös erilaisten kampanjoiden ulkopuolella”, Lastenklinikoiden Kummien viestintä- ja markkinointipäällikkö Matti Valli kertoo tiedotteessa.

Yhteistyö on alkanut vauhdikkaasti. Kevään aikana Ida Fram on päivittänyt pro bono -työnä Kummien logon ja graafisen ohjeiston sekä toteuttanut hakukonemarkkinointia ja verkkomainontaa.

”Olemme Ida Framissa erikoistuneet palveluiden markkinointiin, enkä pysty kuvittelemaan parempaa palvelua kuin se, miten Kummit auttavat pieniä potilaita. Tarkoituksenamme on kasvattaa voimakkaasti Kummeille tehtävien lahjoituksien määrää hyvin kohdistetuilla markkinoinnin toimenpiteillä”, summaa Ida Framin toimitusjohtaja Panu Laaksonen.

Samalla on aloitettu Into-Digitalin johdolla verkkopalvelun uudistus, jonka tavoitteena on sujuvoittaa lahjoittamista ja luoda uusia mahdollisuuksia digimarkkinoinnille.

Lahjoittamisessa pätevät Into-Digitalin toimitusjohtajan Aapo Mäen mukaan samat lainalaisuudet kuin verkkokaupankäynnissä yleensä: oikeiden ihmisten ohjaaminen verkkopalveluun, johon on rakennettu mahdollisimman vaivaton ”ostopolku”.

”Kesällä julkaistavasta verkkopalvelusta tulee upea”, Mäki lupaa.

Ida Fram ja Into-Digital haluavat olla pitkäjänteisesti mukana tukemassa Kummien tekemää tärkeää työtä.

Into-Digital rakensi vuonna 2019 pro bono -työnään #kummitila-verkkopalvelun Kummeille, ja yhteistyö Ida Framin kanssa käynnistyi pro bonona toteutetuilla Kummien uuden graafisen ohjeiston sekä logon päivityksillä.

Lastenklinikoiden Kummit ry on 1993 perustettu hyväntekeväisyysjärjestö, joka tukee Suomen viittä yliopistollista lastenklinikkaa, kehitys- ja tutkimustyötä sekä parantaa potilaiden viihtyvyyttä sairaala-aikana.

Viime vuosina yhdistys on tukenut merkittävin panoksin lasten ja nuorten mielenterveystyötä. Koko toimiaikanaan Lastenklinikoiden Kummit ry on tehnyt lahjoituksia yhteensä noin 38 miljoonan euron edestä.

Palveluiden markkinoinnin toimisto Ida Framin asiakkaisiin lukeutuvat esimerkiksi R-kioski, Laatutakuu ja Lomarengas. Toimisto työllistää vakituisesti kahdeksan ihmistä, ja yrityksen liikevaihto on noin miljoona euroa.

Markkinointitoimistojen tuotantokumppani Into-Digital toteuttaa pieniä, keskisuuria ja suuria verkkopalveluita, kuten verkkosivustoja ja -kauppoja. Yrityksen asiakkaita ovat muun muassa Wärtsilä, Aspocomp ja Teollisuusliitto. Into-Digital toimii lisäksi yhteistyössä markkinointiviestintätoimistojen, kuten Ida Framin, Hasan & Partnersin ja TBWA:n kanssa. Toimisto työllistää vakituisesti 15 henkilöä ja sen liikevaihto on noin 1,4 miljoonaa euroa.