Ikea on päättänyt osoittaa markkinoinnin keinoin, millä tavoilla yrityksen uudet tuotteet voivat edistää ihmisten arkielämää. Asiasta kertoo Marketing Week.

Uusi mainostoimisto Mother in suunnittelema "New Wonders Can Come Out of the Blue" -kampanja käynnistyi tällä viikolla. Kampanja näkyy Ison-Britannian ja Irlannin televisiossa ja elokuvateattereissa lokakuun loppuun saakka.

Kampajan ensimmäinen 20 sekunnin mainosfilmi "Spinning Cups" kuvaa kolmea eläkeikäistä rouvaa nauttimassa yhteisestä teehetkestä, kunnes tilanne kehittyy astetta erikoisempaan suuntaan.

Uuden strategian keskiössä on Ikean mukaan muuttuva asiakaskäyttäytyminen, jonka myötä ketju on päättänyt vähentää painettujen kuvastojensa määrää ja keskittyä paremman asiakaskokemuksen ja markkinointiviestinnän tuottamiseen digitaalisissa kanavissa.

Konkreettinen esimerkki tästä on Ikean Ison-Britannian verkkosivustolle lanseeraama uudistettu "New At IKEA"-palvelu (suom. uutta Ikealla), jonka tuotevalikoimaa päivitetään reaaliaikaisesti sitä mukaan, kun uudet tuotteet tulevat myyntiin.

"Me Ikeassa uskomme, että jopa pieni vain pieni uusi muutos muuttaa jokapäiväistä elämää kotonamme mahtavilla ja odottamattomilla tavoilla. Tarvitaan vain hieman mielikuvitusta ja inspiraatiota", Ikean Ison-Britannian ja Irlannin markkinointipäällikkö Laurent Tiersen kertoo Marketing Weekille.

Iso-Britanniassa syksyllä näkyvällä näkyvällä kampanjalla Ikea kokeilee, miten uusi sähköisen markkinoinnin strategia voi auttaa yritystä kehittämään brändiään ja samalla lisätä yleisemmällä tasolla kiinnostusta sisustamiseen maailmanlaajuisesti.