Ilkka-Yhtymä suunnittelee kahden päivälehden, Ilkan ja Pohjalaisen, muuttamista yhdeksi mediabrändiksi.

Rakenneuudistuksen toteuttamiseksi Ilkka-Yhtymän tytäryhtiöt I-print Oy ja I-Mediat Oy aloittavat työvoiman mahdollista vähentämistä ja mahdollisia toiminnan uudelleenjärjestelyjä koskevat yhteistoimintaneuvottelut.

Neuvottelut koskevat koko henkilöstöä pois lukien I-Medioiden digikehitys, liiketoiminnan kehitys ja tuki, markkinointi, tutkimuspalvelut ja kuluttajamyynti sekä I-printin arkki- ja erikoispaino. Neuvottelut eivät koske myöskään I-Medioiden tytäryhtiöitä somessa.comia ja Myynninmaailmaa.

Neuvottelut voivat johtaa enintään 37 henkilön vähentämiseen.

”Suunniteltavalla lehtibrändien yhdistämisellä pyritään vastaamaan entistä paremmin mediakulutuksen ja toimintaympäristön muutokseen. Tavoitteena on rakentaa tulevaisuudessa entistä vahvempi maakuntamedia sekä painettuna että vahvasti kehittyvänä digitaalisena mediapalveluna ja turvata kannattava liiketoiminta myös tulevaisuudessa”, tiedotteessa kerrotaan.

Ilkka-Yhtymän toimitusjohtaja Olli Pirhonen kertoo, että Ilkan ja Pohjalaisen yhdistämisen tarkka aikataulu on toistaiseksi vielä avoin.

”Viemme neuvotteluja ja suunnitelmia nyt eteenpäin ja kerromme asiasta lisää, kun päätökset on tehty”, Pirhonen kertoo M&M:lle.

Uutinen yt-neuvottelujen alkamisesta otettiin yhtiön sisällä Pirhosen mukaan vastaan rauhallisin mielin.

”Yt-neuvottelujen alkaminen ei tietysti ole mikään positiivinen asia, mutta tieto asiasta otettiin rauhallisesti vastaan.”

Ilkan ja Pohjalaisen yhteenlaskettu kokonaislevikki oli viime vuonna 56 171 ja kokonaistavoittavuus 260 000 kappaletta.

Ilkka-Yhtymä omistaa 10,9 % mm. Kauppalehteä julkaisevasta Alma Mediasta.

Juttu editoitu 24.9 klo 12.08. Lisätty toimitusjohtaja Olli Pirhosen kommentit.