Eläkevakuutusyhtiö Ilmarinen on valinnut dataohjautuvan markkinoinnin kumppanikseen IPG Mediabrandsin. Yhteistyö on osa Ilmarisen strategista tavoitetta kehittää lähivuosien aikana merkittävästi asiakashankintaa digitaalisissa kanavissa.

Kumppanuus kattaa digitaalisen markkinoinnin palvelut strategiasta jalkautukseen. Yhteistyön keskiössä on erityisesti asiakasymmärryksen ja mainosteknologiakyvykkyyksien kehittäminen.

Ilmarisen osastonjohtajan Marja Sirenin mukaan IPG Mediabrandsin laaja-alainen digitaalisen markkinoinnin osaaminen vakuutti Ilmarisen digimarkkinointitiimin jo valintaprosessin alkumetreillä.

”Yhteistyö on lähtenyt hienosti käyntiin ja tiimit ovat löytäneet työskentelymallin, jossa tekemistä ja tuloksia seurataan tavoite- ja tulosorientoituneesti”, Siren sanoo tiedotteessa.

Hänen mukaansa yhteistyölle on asetettu selkeät tavoitteet.

”Odotamme kovaa digitaalisen myynnin kasvua, entistä tehokkaampia markkinoinnin toimenpiteitä sekä uuden oppimista”, Siren sanoo.

IPG:n ohjelmallisen ostamisen ja mainosteknologian johtaja Nico Paajanen on innoissaan yhteistyöstä.

“Digitaalisen asiakashankinnan kehitys edellyttää kykyä tunnistaa ja puhutella tärkeimpiä kohderyhmiä kanavasta riippumatta. On hienoa, että voimme yhdistää osaamisemme digitaalisesta markkinoinnista, asiakasymmärryksestä ja teknologiasta Ilmarisen kasvun tueksi”, Paajanen sanoo tiedotteessa.

IPG Mediabrands Finlandiin kuuluvat mediatoimistot Virta Helsinki ja IUM, asiakasymmärrystoimisto Kuulas, mainosteknologiaan ja dataan erikoistunut asiantuntijatoimisto R3AL Helsinki, luova yksikkö Marvelous ja tulospohjaiseen markkinointiin erikoistunut Reprise.