Kampanjat

M&M 11.7.2017 16:08

Imetysmainos aiheutti somemyrskyn Isossa-Britanniassa – mainokset vedettiin pois julkisuudesta

Mauri Helenius

Unilever joutui vetämään Baby Dove -mainokset pois, koska niiden katsottiin tukevan julkisen imetyksen vastustajien mielipiteitä. Unileverin mielestä kampanjan viesti ymmärrettiin väärin.

Päivittäistavaroita tuottava Unilever on joutunut vetämään Baby Dove -mainokset pois julkisuudesta somemyrskyn ja satojen valitusten vuoksi. Asiasta uutisoi Campaign-sivusto.

Ihonhoitotuotemerkki Baby Doven mainoksessa luki: "75 prosentin mielestä julkinen imetys on hyväksyttyvää. 25 prosentin mielestä se ei ole. Mitä mieltä sinä olet?"

Toisessa mainoksessa taas kerrottiin, miten moni vastustaa itkevän lapsen ruokkimista.

Tapaus nostatti Isossa-Britanniassa vanhempien verenpainetta, koska Baby Doven verkkosivuilla kerrottiin, että ihonhoitotuotemerkki tukee jokaisen vanhemman omia valintoja. Asiasta kertoo BBC.

Etenkin imetystä käsittelevä mainos joutui somessa myrskyn silmään, sillä sen katsottiin tukevan julkisen imetyksen vastustajien mielipiteitä.

Isossa-Britanniassa mainontaa valvova Advertising Stardards Authority on saanut mainoksesta liki 400 valitusta.

Aluksi Unilever pitäytyi kannassaan ja kertoi, että "uskomme, että on olemassa monta tapaa olla hyvä äiti tai isä". Nyt yhtiö on kuitenkin joutunut vetämään mainokset pois julkisuudesta. Yhtiö kertoo, että mainoksen viesti ymmärrettiin väärin.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö