Yrityskaupat

M&M 18.11.2014 12:01 päivitetty 4.2.2016 10:48

Innolink ostaa digimarkkinoinnin yhtiön

Innolink Group ostaa digitaaliseen markkinointiin keskittyneen Searchboxin vuoden 2015 alussa.

Henkilöstön, myynnin ja markkinoinnin kehittämiseen erikoistunut Innolink Group ostaa digitaaliseen markkinointiin keskittyneen Searchboxin.

Kauppa astuu voimaan ensi vuoden alussa ja vaatii toteutuakseen vielä Innolinkin yhtiökokouksen vahvistuksen.

Searchboxin henkilöstössä ei ole tarkoitus tehdä muutoksia ja liiketoiminta jatkuu Searchbox-nimen alaisuudessa.

"Olemme innoissamme Innolink-ryhmään liittymisestä – Innolinkin tutkimusosaaminen yhdistettynä analytiikkaosaamiseemme merkitsee suuria synergiaetuja tukiessamme asiakkaidemme myynnin kasvua verkossa", Searchboxin toimitusjohtaja Samuli Melanko sanoo tiedotteessa.

Melanko on omistanut yhtiön tähän asti. Yrityskaupan myötä hän siirtyy Innolink-ryhmän hallitukseen.

Searchboxin vuoden 2014 arvioitu liikevaihto on 1,2 miljoonaa euroa ja liikevoitto 0,4 miljoonaa euroa. Innolinkin liikevaihtotavoite vuodelle 2015 on 25 miljoonan euroa.

"Searchbox istuu kokonaisuuteemme hyvin, sillä nyt voimme auttaa asiakkaita tehokkaammin liiketoiminnan digitalisoitumisessa", Innolinkin konsernijohtaja Marko Kukkola sanoo.

"Innolinkin tavoite on olla suurempi ja kannattavampi kuin kolme tämän hetken tunnetuinta myynnin konsultointiyritystä yhteensä."

Innolink pitää pääkilpailijoinaan Mercuri Internationalia, Talent-Vectiaa ja Trainers Housea.