Kuva- ja videosovellus Instagram in kuukausittainen käyttäjämäärä on noussut 800 miljoonaan.

Samaan aikaan palvelu on haalinut jo 2 miljoonaa mainostajaa, joiden määrä on ollut nopeassa prosentuaalisessa kasvussa. Vuoden 2017 maaliskuussa palvelua hyödynsi miljoona mainostajaa. Viime vuoden helmikuussa mainostajia oli 200 000.

Asiasta kertoo AdWeek, jonka mukaan Instagramin käyttäjämäärä taas on noussut huhtikuusta 100 miljoonalla käyttäjällä.

Instagramin omistajan Facebook in markkinointiratkaisuista vastaava Carolyn Everson kuvailee AdWeekissä, että Instagramissa yhteisöt syntyvät intohimojen ympärille. Hän kertoo, että viitenä viime kuukautena Instagramin käyttäjämäärän kasvu on ollut kovinta tähän mennessä.

"Instagramissa ihmiset seuraavat ihmisiä, jotka he tuntevat ja monet seuraavat sellaisiakin joita eivät tunne. He seuraavat yrityksiä, intohimojen kohteitaan ja luovat yhteisöjä niiden pohjalta", Everson sanoo.

Eversonin mukaan palvelua tarkistaa tai käyttää päivittäin 500 miljoonaa käyttäjää.

Erityisesti videoiden jakamisessa palveluun on näkynyt iso muutos, kun videotuotantojen määrä sovelluksessa on viimeksi kuluneen vuoden aikana nelinkertaistunut. Palvelun Stories-ominaisuutta käyttää neljännesmiljardi tiliä. Storiesin avulla voi jakaa kuvia, videoita ja GIF-animaatioiden kaltaisia Boomerang-julkaisuja niin, että ne näkyvät palvelussa vain 24 tuntia.