Sosiaalinen media

Laura Kukkonen 13.7. 10:10

Instagramin uusi ominaisuus antaa brändeille alustan hullutella

Colourbox

Facebookin omistaman Instagramin uusi IGTV-ominaisuus on saanut brändit, kuten Netflixin ja National Geographicin innostumaan.

Viime kuussa lanseerattu IGTV on Instagram-sovelluksen pitkille videoille pyhitetty alusta, jolla on myös oma sovellus. Osa tileistä voi julkaista IGTV:ssä voi jopa tunnin mittaisia videoita.

Tällainen uusi viihdealusta on saanut brändit hassuttelemaan ja hullaantumaan. Osa IGTV:n brändisisällöistä on perinteisen television sisältöihin verrattuna erikoista tai jopa outoa.

Esimerkiksi suoratoistopalvelu Netflix on julkaissut alustalla tunnin videon, jossa Riverdale-sarjassa näyttelevä Cole Sprouse syö juustohampurilaista. Kyseinen tekele on kerännyt jo miljoona katselukertaa ja yli 6 500 kommenttia.

Tutkimusyhtiö Gartner L2:n päällikkö Mike Froggatt kuvailee AdAgessa, että "IGTV mahdollistaa brändien kokeilevan ja näkevän, mikä resonoi yleisössä".

Froggatt lisää, että resonoiva sisältö saattaa olla outoakin, mikä "jollain tapaa sopii joillekin brändeille".

Myös luvut puhuvat sen puolesta, että pystysuora videoformaatti toimii. Instagramin toinen ominaisuus, eli Stories on myös tarkoitettu pystykuvien ja -videoiden julkaisuun. Storiesia käyttää 400 miljoonaa katsojaa päivässä.

Netflixin lisäksi muun muassa laatumedia National Geographic on jo hyödyntänyt IGTV:tä. Se on julkaissut palvelussa One Strange Rock -ohjelman joka kertoo planeetta Maan monista ihmeistä. Sarja on nähtävissä myös perinteisessä televisiossa, mutta Instagramissa sisältö on nähtävillä pystyvideona. Viime kuussa julkaistu 45-minuuttinen ohjelma keräsi ensimmäisen vuorokauden aikana 360 000 katselukertaa ja nyt sitä on katseltu yli 1,3 miljoonaa kertaa.

Muita IGTV:stä innostuneita brändejä ovat muun muassa BuzzFeed ja artisti John Mayer.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Yrityskaupat

22.11.2018 08:30

Orkla ostaa Kotipizzan

Norjalaisen monialayhtiö Orklan ostotarjous on 23 euroa osakkeelta.