IPG Mediabrands Nordic on nimittänyt Christopher Fernandezin mainosteknologiayksikkö Cadreonin Pohjoismaiden vetäjäksi 1. syyskuuta alkaen. Nimitysvalinnassa painoivat Fernandezin aikaisempi kokemus johtotehtävistä, tinkimätön asiakaskeskeisyys ja eteenpäin vievä teknologiaratkaisuosaaminen. Hänen tehtävänään on hakea entistä vahvempaa kasvua kaikissa Pohjoismaissa.

Cadreon on IPG Mediabrandsin mainosteknologiayksikkö, joka vastaa uusien ratkaisujen kehittämisestä ohjelmallisessa mainonnassa. Cadreonin pääkonttori sijaitsee San Franciscossa, ja se toimii 68 markkinalla maailmanlaajuisesti.

Fernandez aloitti IPG Mediabrands-konsernin palveluksessa vuonna 2017, kun se osti enemmistön Virta-ryhmästä. Fernandez on toiminut IPG Mediabrands Finlandin chief digital officerina ja Cadreonia Suomessa edustavan R3AL Helsingin toimitusjohtajana.

Fernandezin nimityksellä IPG Mediabrands vahvistaa asemaansa digitaalisten markkinointiratkaisujen tarjoajana. Cadreon tarjoaa ikkunan IPG Mediabrandsin maailmanlaajuiseen datan ja ohjelmallisen mainonnan strategiaan, ja siitä onkin nousemassa yksi koko konsernin keskeisimmistä palveluntarjoajista. Nopeasti kehittyvällä alalla on vahva kysyntä suomalaiselle osaamiselle.

“Christopherin siirtyessä Pohjoismaiden vetäjäksi vahvistamme asiantuntijuuttamme merkittävästi pohjoismaisella tasolla. Asiakkaamme hyötyvät palvelujen sovittamisesta paikallisiin tarpeisiin ja uusimpien työkalujen käyttöönotosta”, kommentoi IPG Mediabrands Nordicin toimitusjohtaja Michael Thim tiedotteessa.

IPG Mediabrands Finlandin toimitusjohtaja ja perustaja Mika Häyrinen sanoo, että Fernandezin nimitys vahvistaa yhtiön datakeskeistä strategiaa ja kilpailukykyä Suomessa.

”Strategiamme, joka kiteytyy asiakasymmärryksen, datan ja luovuuden yhdistämiseen, on mahdollistanut vahvan kasvun niin meille kuin asiakkaillemme ”, Häyrinen sanoo.

Fernandezin mukaan näköpiirissä on runsaasti potentiaalisia kasvukohteita.

”Näistä esimerkkinä IPG:n Acxiom-yrityskaupan tarjoamat uudet mahdollisuudet. Pohjoismaiden markkinoiden välillä on jo aikaisemmin tehty paljon yhteistyötä. Tavoitteeni on edelleen kehittää Cadreonin toimintaa parhaiden käytäntöjen, prosessien ja tuotteiden tarjoamiseksi asiakkaidemme hyödyksi”, hän sanoo tiedotteessa.

IPG Mediabrands Finlandiin kuuluvat mediatoimistot Virta Helsinki ja IUM, asiakasymmärrystoimisto Kuulas, mainosteknologiaan ja dataan erikoistunut asiantuntijatoimisto R3AL Helsinki sekä mainostoimisto Marvelous. Emoyhtiö IPG on yksi maailman suurimmista markkinointialan konserneista, ja se toimii yli 100 maassa.