Italialainen, Suomessakin suosittu tomaattibrändi Mutti on valinnut suomalaisen kasvumarkkinointitoimiston Generon uudistamaan globaalin verkkosivustonsa. Genero konseptoi ja toteuttaa Muttille kansainvälisen verkkosivuston, joka tarjoaa eri puolilla maailmaa inspiraatiota ruoanlaittoon.

”Yhteistyö Muttin kanssa tukee tavoitettamme kasvaa kansainvälisesti. Tämän asiakkuuden saaminen osoittaa, että osaamistamme arvostetaan myös Suomen rajojen ulkopuolella”, Generon operatiivinen johtaja Sebastian Östman kertoo tiedotteessa.

Muttin ja Generon tiet kohtasivat ensimmäisen kerran vuonna 2017, kun Mutti tarvitsi some-sisältöjä Pohjoismaiden markkinoille.

”Teimme silloin joukon onnistuneita videoprojekteja, ja nyt yhteistyömme saa jatkoa isomman projektin merkeissä”, Östman sanoo.

Mutti haki keväällä 2019 kilpailutuksen kautta yhteistyökumppania kansainvälisen verkkosivustonsa konseptointiin ja toteuttamiseen. Kyseessä oli iso tarjouskilpailu, johon osallistui useita toimistoja.

Muttin markkinointijohtaja Marcello Gelo kertoo, että edellisen projektin yhteydessä Generon dynaaminen ja yhteistyöhön perustuva asenne, nopea ja joustava lähestymistapa sekä nuorekas ja innostunut tiimi olivat tehneet vaikutuksen.

”Valintamme perustui Generon digitaalisen markkinoinnin asiantuntemukseen erityisesti hakukoneoptimoinnin saavutusten osalta. Generon tekeminen on käytännönläheistä ja tuloshakuista. Arvostamme heidän avointa ja kansainvälistä näkemystään”, Gelo perustelee Generon valintaa Muttin kansainväliseksi kumppaniksi.

Kansainvälisen ja tunnetun brändin saaminen asiakkaaksi on iso askel syksyllä 10 vuotta täyttävälle Generolle.

”Aluksi mietin, että uskallammeko edes lähteä kisaamaan isoja kansainvälisiä toimistoja vastaan, mutta asiaa tiimin kanssa pohdittuamme totesimme, että meillä on hyvä mahdollisuus onnistua myös Etelä-Euroopassa, sillä kuulummehan jo Suomen kärkijoukkoon dataan pohjautuvassa digimarkkinoinnissa, konseptisuunnittelussa ja tuotannossa”, Östman sanoo.

Generon myyntipuhe upposi italialaisiin, ja intensiivinen työ alkoi kesällä. Yhteistyö on ollut sujuvaa, ja projekti on edennyt aikataulussa. Työn tuloksia nähdään syksyllä.

Kasvumarkkinointitoimisto Genero on osa A-Lehdet-konsernia. Vuonna 2018 Generon liikevaihto oli 5 miljoonaa euroa.