Vuoden toimisto 2018

Laura Kukkonen 9.2. 08:07 päivitetty 9.2. 12:01

IUM vei Vuoden toimisto -voiton

Antti Nikkanen
IPG Mediabrandsin mediatoimisto IUM Finland voitti kategoriansa. Yritysryhmän toimitusjohtaja Mika Häyrinen luotsaa myös Virtaa, joka sai gaalassa tunnustuksen digiosaamisestaan.

Vuoden toimisto -tutkimuksen mediatoimistojen kategorian voittaja on IUM.

Mediatoimistot ovat laajentaneet toimintaansa esimerkiksi konsultointiin ja analytiikkaan, kuten myös perinteisesti mainostoimistojen tontille kuuluneeseen työhön. Mediatoimistojen roolin muutos näkyy myös tässä tutkimuksessa.

Kategorian voittajaksi nousseen mediatoimisto IUM:n omistajan IPG Mediabrands Finlandin toimitusjohtaja Mika Häyrinen sanoo, että toimistojen rajaerot ovat murtuneet.

”Mainostajien voi olla vaikea hahmottaa, kehen ottaa yhteyttä missäkin asiassa”, Häyrinen sanoo.

IPG Mediabrands -toimistoryhmään kuuluu myös Mediatoimisto Virta, joka on nyt ollut tutkimuksen shortlistalla molempina vuosina. IUM:n omistava toimistoryhmä osti Virran viime vuonna. Shortlistalla oli myös Vizeum.

Häyrinen luotsaa siis kahta mediatoimistoa sekä asiakasymmärrystoimisto Kuulasta ja ohjelmalliseen ostamiseen erikoistunutta R3alia. Ryhmä on investoinut myös sisältömarkkinointiin oman Marvelous-yksikkönsä kautta.

”Mediatoimisto ottaa merkittävästi isomman roolin, kun tiedolla johtaminen ja analytiikan merkitys kasvavat. Myös sisältömarkkinoinnin rakentaminen ja johtaminen lisääntyvät”, Häyrinen kertoo.

Artikkelin kuvatekstiin lisätty tieto Virran kunniamaininnasta 9.2.2018 kello 12.01.

Kommentti

20.08.2018 12:53

Pikaruoka pelastaa kauppakeskuksen

Ihme on tapahtunut – suomalaiset ostivat jälleen vaatteita kauppakeskuksista. Enimmäkseen kauppakeskuksia kuitenkin vilkastuttavat kahvilat ja ravintolat.