Jenna Vaartimo, 34, on jättänyt Insight TV:n globaalin markkinointijohtajan pestinsä Amsterdamissa ja palannut Suomeen. Uusi työ löytyi Ivalo Creative Agencysta, jossa Vaartimo toimii asiakkuus- ja strategiajohtajana.

Suomeen palatessaan Vaartimolla oli useita työtarjouksia, joista valita.

”Kun aloin parin vuoden poissaolon jälkeen tutkia Suomen markkinointialaa, Ivalo nousi koko ajan keskusteluissa esiin positiivisessa sävyssä. Ivalon johtoryhmän kanssa keskusteltuani yrityksen visio, tekemisen meininki ja arvomaailma tekivät vaikutuksen. Ivalo on viime vuosina kasvanut kovaa vauhtia ja saanut uusia kiinnostavia asiakkaita. Toimistossa on säilynyt suurista ambitioista huolimatta rento meininki. Hain tietenkin myös rinnalleni huippuammattilaisia ja täältä löysin juuri sellaisen tiimin”, Vaartimo perustelee valintaansa tiedotteessa.

Ennen Amsterdamiin lähtemistä Vaartimo toimi MTV Median markkinointi- ja viestintäjohtajana. Vaartimolla on laaja-alaista kokemusta niin digitaalisen transformaation johtamisesta kuin brändi-, markkinointi- ja digistrategioiden luomisesta sekä Suomessa että kansainvälisesti. Uusi työ on Vaartimon ensimmäinen toimiston puolella, jonne hän uskoo tuovansa arvokasta näkemystä asiakkaan puolelta.

”Ivalon johtoryhmässä pääsen tukemaan sekä Ivalon kasvua tuomalla asiakkaan näkökulmaa strategisen markkinointitoimiston kehittämiseksi että asiakkaidemme liiketoimintojen kehitystä strategian ja markkinoinnin näkökulmasta”, Vaartimo sanoo.

Vaartimon mukaan markkinointi- ja viestintäjohtajan rooli on muuttunut radikaalisti viime vuosina. Jotta markkinointijohtaja voisi olla paras kumppani liikkeenjohdolle ja mahdollistaa liiketoiminnan kasvun, tulee hänen olla asiakaskokemuksen ja teknologioiden sydämessä.

”Erityisesti tässä haluamme olla tukemassa asiakkaidemme markkinointi- ja viestintäosastoja strategisena, pitkän linjan kumppanina”, hän sanoo.

Ivalon toimitusjohtajan Henri Valtereen mukaan Vaartimo tuo Ivaloon vahvaa strategista ja digitaalisen markkinoinnin osaamista.

”Jennan saaminen Ivalon riveihin on meille mahtava homma. Hänen taustansa ja osaamisensa tukevat vahvasti uutta strategiaamme, jossa valjastamme luovan osaamisemme entistä laajemmin myös tulospohjaiseen, asiakkaan koko liiketoimintaa kasvattavaan tekemiseen. Hänen kokemuksensa uudistustyöstä ison murroksen läpikäyneeltä media-alalta on meille erityisen arvokasta, kun rakennamme uuden ajan luovaa yritystä”, Valtere sanoo.