N2:n yhteistyö jäätelövalmistaja Froneri Finland in Pingviini-brändin kanssa alkoi jo viime vuoden puolella. Keväällä yhteistyö laajeni myös Aino-jäätelöön kilpailutuksien kautta.

Keväällä N2:n valitsi strategiseksi kumppanikseen myös sisäaktiviteettipuistoja omistava SuperPark, joka tunnetaan muun muassa Sotkamon Vuokattiin vuonna 2012 avatusta Angry Birds -teemaisesta puistostaan.

N2 Marketingin toimitusjohtaja Jarno Varis kertoo, että kilpailutusten voittaminen on aina mukavaa, mutta vielä isompi asia on se, että toimisto pääsee sukeltamaan uusien brändien pariin ja tekemään töitä uusien ihmisten kanssa.

"Se merkitsee enemmän kuin varsinainen voiton hetki. Erityisen hienolta tuntuu lisäksi se, että näissä voitoissa alkaa konkretisoitua viime vuonna kirkastamamme oma strategia ja usko siihen, millainen toimistokumppani N2 haluaa asiakkailleen olla", summaa Varis.

"Nyt on mukava lähteä hyvillä mielin ansaitulle lomalle ja kääriä sitten hihat kesän jälkeen, vaikka toki molempien asiakkuuksien kanssa on päästykin jo mukavasti vauhtiin", Varis kertoo M&M:lle.

Fronerin markkinointijohtaja Minna Brunberg in mukaan Aino-kilpailutuksen ratkaisi N2.n hyväksi se, että toimisto teki rohkean ratkaisun ottamalla brändin ihmiset luovaan työhön vahvasti mukaan.

"Uskon, että tämä ratkaisu päästää asiakas todella lähelle kesken luovan prosessin keskellä oli se tekijä, joka auttoi meitä pitämään koko prosessin ajan suunnan kirkkaana. Sitä kautta syntyi ylivoimainen lopputulos ja valinta oli sitä myöten selvä", Brunberg kertoo M&M:lle.

"Brändin näkökulmasta odotamme N2:n puhaltavan Ainoon tuoretta henkeä kuluttajille relevantilla tavalla."

SuperParkin kaupallisen johtajan Roger Enlundin mukaan SuperPark halusi hakea seuraavaa tasoa markkinoinnin saralla kilpailutuksen kautta. Yhtiön briiffinä oli SuperParkin kattokonseptin määritteleminen.

Enlund kertoo, että N2 ei kuitenkaan tullut kilpailutukseen pelkällä kattokonseptiehdotuksella, vaan lähti haastamaan yritystä myös strategisesti voimakkaasti alkaen siitä, mitä SuperPark asiakkailleen tarjoaa. Tämä lähestymistapa puhutteli yritystä Enlundin mukaan voimakkaasti.

"Me olemme vaativa kumppani, koska olemme tehneet pitkään asioita markkinoinnissa oikein, alkaen siitä, että valjastimme vuonna 2012 Vuokatin puiston avaamisen yhteydessä kumppaniverkostomme jakamaan ilosanomaa kanssamme ja nuoret mielipidevaikuttajat vahvasti osaksi markkinointiamme, vaikka se ei ollut silloin valtavirtaa."

"Uskomme siihen, että N2:n luova osaaminen sekä heidän strateginen ajattelunsa auttavat meitä yhdessä synnyttämään markkinoinnin ulostuloja, jotka puhuttelevat kohderyhmäämme vielä vahvemmin kuin aiemmin", Enlund kommentoi M&M:lle.

N2-konserniin kuuluva N2 Marketing teki viime vuonna 3,8 miljoonan euron liikevaihdon ja 360 000 euron liiketuloksen. Myyntikate oli 3,2 miljoonaa euroa.

Jarno Varis kertoo, että viime vuonna liiketoiminnan keskeisenä fokuksena N2 Marketingilla oli kannattavuuden parantaminen. Tämä tavoite onnistui Variksen mukaan edellisvuoteen peilaten erinomaisesti.

"Haluamme parantaa myös tänä vuonna kannattavuuttamme, kasvu sinänsä ei ole meille itsetarkoitus. Lähestymme asiaa laadun näkökulmasta. Fokuksemme on yksinkertainen: tehdä mahdollisimman laadukasta luovaa työtä. Jos se tuo meille kasvua, niin kuin se yleensä tuo, se on hieno asia. Emme kuitenkaan ole määritelleet, että meidän on pakko kasvaa", Varis kertoo.

Kun puolet tilikaudesta on takana, N2 Marketing kulkee Variksen mukaan noin 15 prosentin kasvuvauhdissa.

"Vaikka hyvä kannattavuus on itse liiketoiminnassa meille tärkeintä, olemme hyvän alkuvuoden jälkeen pettyneitä, ellei myös kasvuluku ole kaksinumeroinen tänä vuonna – etenkin, kun lisää hyviä uutisia myös muista uusista asiakkuuksista on luvassa heti elokuussa."

N2 Marketing työllistää tällä hetkellä 26 henkilöä. Toimiston asiakkaita ovat Fronerin ja SuperParkin lisäksi muun muassa LähiTapiola, Kotipizza, Raisio, Hartwall, Honor ja Audi.