Mainoskisat

Anna Juvonen 7.4.2011 21:36 päivitetty 4.2.2016 11:34

Janine Rewell on Vuoden Junior

Jorma Hinkka sai Platinahuipun ja Janine Rewell palkittiin Vuoden Juniorina Vuoden Huipuissa.

Grafian järjestämässä markkinointiviestinnän ja muotoilun Vuoden Huiput -kilpailussa Helsingissä torstaina jaettiin 14 Kultahuippua, 43 Hopeahuippua sekä yksi Nuoret luovat -sarjan pääpalkinto Tikapuut.

Tuomaristoja miellytti erityisesti SEK & Greyn Amnestylle suunnittelema Ihmisoikeudet ovat p#####stä -kampanja, Hasan & Partnersin Suomen Syöpäyhdistykselle suunnittelema sosiaalisen median tupakanvastainen kampanja Quitter sekä PHS:n vuosia kilpailussa menestynyt Veikkauksen mainonta.

60-henkinen Vuoden Huiput -tuomaristo kelpuutti kilpailuun lähetetystä 1159 työstä vuosikirjaan 165 yhteensä 15 sarjassa. Vuoden Huiput 2010 -ylituomarina toimi mainostoimisto Folk Finlandin perustaja, AD Leena Periaho.

Katso kaikki voittajat Grafian sivuilta.

Vuoden Junior on Janine Rewell

LSB:n jakaman Vuoden Junior -palkinnon sai kuvittaja, graafinen suunnittelija Janine Rewell. Rewell on menestynyt Vuoden Huiput -kilpailussa nuoresta iästään huolimatta jo useiden vuosien ajan. Vuonna 2007 Rewellin Sanan Alku -alttaritaulu voitti Nuoret luovat -sarjan pääpalkinnon, jonka hän voitti myös seuravana vuonna Onnen pisaroita -postimerkillä. 2008 Rewell toi Taivaalle Cannes Lionsin pronssia Atria-kuvituksellaan ”Hyvän mielen kuosi”, joka palkittiin Hopeahuipulla Vuoden Huipuissa.

Jorma Hinkalle Platinahuippu

Yksi Vuoden Huippujen perustajista, graafinen muotoilija Jorma Hinkka palkittiin Platinahuipulla pitkästä ja edelleen ansiokkaana jatkuvasta urastaan mainonnan suunnittelijana ja graafisena muotoilijana.

”Odysseuksen harharetki kesti kymmenen vuotta. Jorman oli kolme kertaa pitempi. Hänen odysseiansa johti Ateneumista 30 vuoden mainosputkeen, ensin mainospiirtäjäksi ja tv-graafikoksi, sitten huipputoimistojen AD:ksi”, kuvailee kollega Hannu Konttinen Hinkan uraa gaalassa.

Hinkka oli yksi Mainostoimisto Konseptin perustajista. Nyt Hinkalla on yhden miehen studio Graafiset Neliöt.

Asiakashuippu JP Vuorelle

Asiakashuippu annettiin Fonectan markkinointijohtaja Jukka-Pekka Vuorelle.

”Suomesta on puuttunut brändi- ja markkinointijohto, jolla on näkemyksiä ja karismaa sekä kykyä nostaa markkinointi johtoryhmän agendalle. On kuitenkin yksi mies, joka vuodesta toiseen tekee maan näkyvimmät ja kaupallisesti menestyneimmät markkinointitoimenpiteet. Jukkis on paras mahdollinen asiakas laatuun pyrkivälle taholle, sillä hän osaa vaatia, mutta antaa yhtä aikaa paljon luottoa sekä valtaa kumppaneilleen. Jukkiksen rima on aina korkealla”, perustelee Periaho valintaansa.

Vuoden Asiakashuippu jaetaan asiakkaalle, joka on osoittanut erityistä taitoa mainonnan tai graafisen muotoilun ostajana ja yhteistyökumppanina.

Vuoden Huiput 2010 -kilpailussa palkitut työt ovat esillä näyttelyssä Bensonin talossa 4. toukokuuta alkaen.