Kysyntä suomalaista muotoiluosaamista kohtaan on Finpro n mukaan kasvussa erityisesti Japanin projektimyyntimarkkinoilla. Japanilaiset etsivät rakennus- ja remontointiprojekteihinsa innovatiivisia suunnittelu-, materiaali- ja sisustusratkaisuja.

Suomalaisyritykset panostavat vientiin vastatakseen uuteen kysyntään. Yritykset esittäytyvät japanilaisille sisustusarkkitehdeille, rakennuttajille ja jälleenmyyjille paraikaa järjestettävässä IFFT Interior Lifestyle Living -tapahtumassa Tokiossa. Yritysten tavoitteena on löytää tapahtumassa uusia asiakkaita ja paikallisia yhteistyökumppaneita.

Finpron luovien alojen toimialajohtaja Irma Patala kertoo, että Japanin projektimyyntimarkkinat ovat arviolta 120 miljardin euron kokoiset. Kasvua markkinaan tuo muun muassa olympialaisia edeltävä hotellirakentamisen kiihtyminen.

"Suomalaisyrityksillä on siis erinomainen mahdollisuus saada kakusta osansa, kun he pääsevät mukaan oikeisiin keskusteluihin, oikeaan aikaan ja oikeassa kohderyhmässä", Patala sanoo tiedotteessa.

Finpron IFFT Interior Lifestyle Living -tapahtuman Suomi-paviljongissa on mukana 14 suomalaista yritystä, kuten Anno, Lapuan Kankurit, Pentik, Teemu Järvi Illustrations ja Vallila.

Team Finland -verkostoon kuuluvan Finpron muodostavat Export Finland, Visit Finland ja Invest in Finland.