Ulkomainonta

M&M 17.12.2015 08:05 päivitetty 4.2.2016 11:05

JCDecaux'n digimainonta laajenee Kamppiin, Asematunneliin ja Rautatientorille

JCDecaux

Helsingin keskustassa tulee ensi vuonna olemaan 40 JCDecaux'n digitaalisen ulkomainonnan näyttöä.

Ulkomainosyhtiö JCDecaux'n keväällä avattu digitaalisen ulkomainonnan Digizone-alue laajenee. Uusia alueita ovat Kamppi, Asematunneli ja Rautatientori.

Ensi vuonna Digizone tulee koostuumaan yhteensä 40 digitaalisesta näytöstä.

Tällä hetkellä Digizone saavuttaa 3,6 miljoonaa silmäparia viikossa.

Norstatin vuonna 2014 tekemän Joukkoliikennetutkimuksen mukaan Kampin metroasemalla liikkuu 45 500 ihmistä joka arkipäivä. Ensi vuonna bussiliikenne Kampin keskuksessa vähenee Länsimetron avautuessa. Metro kuitenkin tuo Kampin metroasemalle entistä enemmän ihmisiä.

"Vilkkaana joukkoliikenteen solmukohtana Kamppi on ihanteellinen mainosympäristö, vaikkapa päivittäistavarakaupan tai muodin asiakkaille, vaikka metroympäristö ei poissulje esimerkiksi elämyksiä", kertoo JCDecaux tiedotteessaan.

Joukkoliikennetutkimuksen mukaan Rautatietorin metroasemalla kulkee arkipäivisin 52 600 matkustajaa.

JCDecaux'n markkinointipäällikkö Sampo Koskinen kertoo ulkomainonnan olevan hyvässä kasvussa ja Digizonen laajentuminen tarjoaa mainostajille lisää mahdollisuuksia.