Ulkomainonta

M&M 27.9.2017 09:37

JCDecaux nappasi Helsingin pysäkkimainonnan haltuun 20 vuodeksi

Poliisin kotiväkivaltaa vastustava kampanja näkyi ratikkapysäkeillä joulukuussa 2016.

HKL jatkaa pitkää pysäkkiyhteistyötään ulkomainosyhtiö JCDecaux'n kanssa. Pysäkkien kunnostaminen ja uudistustyöt jatkuvat.

Helsingin kaupungin liikennelaitos HKL ja ulkomainosyhtiö JCDecaux ovat päätyneet sopimukseen Helsingin joukkoliikenteen pysäkkikatoksista.

Sopimus kattaa alueen joukkoliikenteen pysäkkikatosten suunnittelun, toteutuksen, ylläpidon ja käyttämisen ulkomainontaan 20 vuoden sopimuskauden ajaksi.

HKL kilpailutti yhteistyöjärjestelyn keväällä, koska pysäkkikatossopimukset olivat päättymässä. Tarjouskilpailuun osallistui kaksi tarjousta, joista JCDecaux'n tarjous oli HKL:n mukaan kokonaistaloudellisesti edullisin.

HKL:n mukaan yhteistyö näkyy matkustajille pysäkkien peruskorjausten ja paremman palvelutason kautta.

Sopimukseen sisältyy kaikkien 1 456 nykyisen raitiovaunu- ja bussipysäkkikatoksen peruskorjaus.

Urakka on jo käynnistynyt. Sen aikana katokset muun muassa maalataan, niiden kuluneet osat vaihdetaan ja valaistus muutetaan led-valaistukseksi. Tämän vuoden aikana korjataan noin 350 katosta, loppujen kunnostus on määrä toteuttaa vuosina 2018 ja 2019.

Sopimus antaa mahdollisuuden myös rakentaa vilkkaimmille pysäkeille niin kutsuttuja Premium-pysäkkikatoksia, joihin voi asentaa uutta teknologiaa ja palveluita, kuten pyöräpysäköintiä, langaton verkko tai ylimääräistä sääsuojaa.