Toimistot

Maarit Alkula 10.5. 17:11

Jimi Veijonen ja Antti Hirvonen perustivat uuden bränditekoihin ja tapahtumiin keskittyvän toimiston

Antti Hirvonen

DEF Agency on jo saanut ensimmäiset toimeksiantonsa.

MKTG:n business development directorina toiminut Antti Hirvonen ja MKTG:n perustajaosakas ja viimeksi Birdietime-nimistä golf-alan start-upia johtanut Jimi Veijonen ovat perustaneet bränditekoja ja tapahtumia suunnittelevan ja tuottavan toimiston. DEF Agency-niminen toimisto on perustettu kevään aikana.

”Haluamme haastaa ja uudistaa tekemisen mallia ja meillä on siihen selkeä resepti, jota on hiottu kuulemalla toimistoja sekä markkinointijohtoa”, DEF Agencyn toimitusjohtaja Antti Hirvonen kertoo tiedotteessa.

”Olemme ratkaisemassa markkinoinnillista ongelmaa kokemusten avulla. Maailman muuttuessa yhä sirpaleisemmaksi poikkeukselliset kokemukset yhdistävät ihmisiä ja rakentavat vahvempaa sidettä brändin ja ihmisten välille. Mallissamme yhdistyvät brändiymmärrys, viestinnällinen ja tuotannollinen osaaminen sekä mitattavuus”, Hirvonen sanoo. 

DEF Agencyn missiona on tuottaa brändeille ainutlaatuisia ja mitattavia elämyksiä, joihin yleisö voi osallistua monimuotoisesti.

”Uskomme vahvasti siihen, että ihmiset palkitsevat brändit, jotka inspiroivat heitä ja tuovat heille elämyksiä. Bränditeko voi olla arvopohjainen tai maksettua laatuviihdettä, kunhan se vastaa brändin tavoitteisiin ja on tämän yleisölle aidosti kiinnostava”, DEF Agencyn creative producer Jimi Veijonen sanoo.

Hänen mielestään tapahtumamarkkinointi- ja tapahtumatoimistot lähestyvät asiakkaan toimeksiantoa usein hyvin tuotantolähtöisesti eivätkä ständit, seinät ja tilat tarjoa merkityksellistä kokemusta tai sisältöä brändin hyödynnettäväksi monikanavaisesti.

”Brändiymmärryksen ja brändille soveltuvien sisältöjen pitäisi olla suunnittelutiimin keskeinen työsarka”, Veijonen sanoo M&M:lle.

Hirvonen ja Veijonen uskovat, että kasvavalla alalla tarvitaan uusia tekijöitä. Oman toimiston nimi syntyi, kun kaksikko keskusteli siitä, pitäisikö yritys perustaa ja olisiko sille tarvetta.

”Antti vastasi puhekielisellä sanonnalla most def, joka tarkoittaa, että todellakin pitäisi, ja samalla syntyi nimi yritykselle”, Veijonen kertoo.

Jimi Veijonen

 

Veijosen mukaan uusi yritys on jo saanut ensimmäiset toimeksiantonsa.

”Olemme esitelleet ajatuksiamme mainostoimistoille ja brändeille ja saaneet hyvän vastaanoton. Työstämme paria ensimmäistä projektia, mutta emme voi vielä kertoa niistä enempää.”

Veijonen ja Hirvonen ovat aikaisemmin työskennelleet merkittävien kansallisten ja kansainvälisten brändien parissa. Näitä ovat muun muassa Apple, Arla, Coca-Cola, Finnair, Nokia, Nissan, Neste, Nespresso ja Iittala. Toimistoja, joiden kanssa he ovat tehneet yhteistyötä ovat muun muassa Wieden & Kennedy, Hasan & Partners, Mirum, Miltton, Dagmar, TBWA ja Bob The Robot.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö