Stockmannin ja Dentsu Aegis Networkiin kuuluvan John Brown Median yhteistyö päättyi vuoden lopulla, kun Stockmann päätti keskittää kaiken markkinointinsa TBWA:lle, myös lehden teon.

”Meillä oli Stockmannin kanssa monikanavaisesta sisältömarkkinoinnista kaksivuotinen sopimus, ja Stockmann järjesti sen päättyessä kilpailutuksen viime kesänä. Tässä kilpailutuksessa hinta aleni merkittävästi”, John Brown Mediaa Suomessa johtava Jenni Lieto kertoo.

Lieto on tyytyväinen kaksi vuotta kestäneeseen yhteistyöhön.

”Yhteistyö Stockmannin kanssa oli menestyksekästä. Se kasvoi kahden vuoden aikana uusilla projekteilla ja palkittiin useilla alan kansainvälisillä palkinnoilla kuten Eddie & Ozziella ja International Content Marketing Awardseilla. Se oli uraauurtava projekti, josta kaikki mukana olleet ovat syystäkin valtavan ylpeitä”, Lieto summaa.

Stockmann oli John Brown Median suurin asiakas, mutta Liedon mukaan ei ainoa.

”Meillä on muitakin asiakkaita. Asiakas, josta voimme julkisesti kertoa ja josta olemme valtavan ylpeitä, on Neste. Teemme sisältömarkkinointia Nesteen kansainvälisille markkinoille ja Nesteen B2B-kohderyhmille, ja yhdistämme tässä vahvan data- ja kohderyhmäymmärryksen sekä journalistisen osaamisemme. Teemme ajatusjohtajuussisältöjä Nesteen digitaalisiin kanaviin. Työ alkoi viime vuoden lopulla”, Lieto sanoo.

Dentsun Suomen-konsernin toimitusjohtaja Pauli Aalto-Setälä puolestaan kommentoi, että John Brown Median toiminta Suomessa jatkuu.

”John Brown Median brändi säilyy ja kasvaa Suomessa”, Pauli Aalto-Setälä kertoo.

Irtisanomisia tai yt-neuvotteluja ei ole tiedossa, päin vastoin uusia tekijöitä ollaan rekrytoimassa.

”Sopeutimme tiimiä uuteen asiakastilanteeseen viime vuoden puolella. Nyt haemme jälleen uusia tekijöitä uusiin asiakkuuksiimme. Sisältömarkkinointi on tärkeä osa Suomen Dentsun tarjoomaa. Asiakkaiden tarve luovan ja strategisen suunnittelun osaamisen yhdistelmälle kasvaa, ja tämä tulee näkymään rekrytoinneissamme”, kertoo Aalto-Setälä.

Lue myös: Stockmann vaihtoi myös lehtensä tekijäksi TBWA:n – haluaa keskittää markkinointinsa kokonaan yhdelle toimistolle