Toimistot

Aleksi Ylä-Anttila 3.4. 12:22

Jonna Kivipelto Mindsharen operatiiviseksi johtajaksi: "Tiedolla johtamisen merkitys kasvaa"

Group Finland
Jonna Kivipelto siirtyi Mindsharen operatiiviseksi johtajaksi talon sisältä.

GroupM-konserniin kuuluva mediatoimisto Mindshare on nimennyt KTM Jonna Kivipellon uudeksi operatiiviseksi johtajakseen. Kivipelto aloitti tehtävässään 01.04.2019

Mediatoimisto Mindshare on nimittänyt Jonna Kivipellon, 44, uudeksi operatiiviseksi johtajakseen. Kivipelto nimettiin tehtävään talon sisältä.

Ennen Kivipeltoa operatiivisena johtajana toiminut Samu Hirvas siirtyy kosmetiikkayritys Cutrin Oy:n toimitusjohtajaksi.

Kivipelto on toiminut Mindsharessa asiakasvastaavana vuodesta 2017. Hänellä on laaja kokemus erilaisista markkinointiviestinnän johtotehtävistä.

Hän on aiemmin työskennellyt Directorin roolissa viestintätoimisto Bablerissa sekä markkinointitoimisto Ida Framissa.

Kivipelto kertoo aloittaneensa uudessa tehtävässään innostunein ja motivoitunein mielin.

"Meillä on todella hyvä tiimi, paljon kiinnostavia asiakkuuksia sekä hyvä kasvuvauhti. Myös kansainvälinen verkostomme on ainutlaatuinen ja se toimii niin meidän kuin asiakkaidemmekin tukena markkinan muutoksessa. Tästä asetelmasta on hyvä aloittaa", Kivipelto kertoo.

GroupM Finlandin toimitusjohtajan Christoffer Hultinin mukaan Jonna Kivipelto oli luonnollinen valinta Mindsharen operatiiviseksi johtajaksi.

Uudessa tehtävässään Kivipelto pääsee Hultinin mukaan hyödyntämään vahvaa digitaalista taustaansa.

"Jonna on osana Mindsharea osoittanut pystyvänsä johtamaan hyvin erilaisia asiakasprojekteja saaden aikaan loistavia tuloksia. Hänen kokemuksensa ja osaamisena ovat avainosassa asiakkaidemme kasvutavoitteiden saavuttamisessa", Hultin toteaa.  

Tiedolla johtamista

Digitalisaatio ja datan käyttäminen sekä ylipäätään tarkka kohdennettavuus kasvattavat Kivipellon mukaan edelleen merkitystään.

"Kuluttajakokemusta tulee lähestyä sitä kautta, että ihmisille tarjotaan kiinnostavaa ja lisäarvoa tuottavaa sisältöä. Tämä korostuu digitaalisella puolella, mutta tämän ajattelutavan voi hyvin laajentaa koskemaan myös perinteisiä mediaryhmiä. On siis mietittävä loppukuluttajaa ja selvitettävä, mitä hän haluaa nähdä, missä ja milloin", Kivipelto sanoo.

Markkinointimaailmassa tiedolla johtaminen on datamäärien kasvaessa ja järjestelmien kehittyessä kasvattanut jatkuvasti merkitystään. Yrityksien on pystyttävä todentamaan markkinointi-investointien konkreettinen tuotto euromääräisesti.

ROI eli Return on Investment tarkoittaa kirjaimellisesti rahamäärää, jonka yritys saa takaisin investoinneistaan, siis markkinointitoimenpiteiden suoraa kontribuutiota myyntiin.

"ROI:n mittaaminen ja seuraaminen ovat myös Suomessa monelle yritykselle tuttua kauraa, mutta toivoisin näkeväni vielä enemmän ja tarkempaa analyysia siitä, mikä media on tuottanut minkäkin verran sekä tämän tiedon vahvempaa hyödyntämistä suunnittelussa", sanoo Kivipelto.

Wavemaker, Mediacom ja Mindshare ovat yhdessä GroupM Finland. Vuoden 2017 kokonaisliikevaihto oli yli 100 miljoonaa euroa.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö