Pikaruokaketju McDonald's on käynnistänyt kampanjan, jossa se valjastaa tunnetuimpiin tuotteisiinsa kuuluvat ranskalaiset osoitekylteiksi, kirjoittavat muun muassa Resumé ja AdWeek.

Kansainvälisen toimistoketju TBWA:n Pariisin toimisto TBWA\Paris on suunnitellut ulkomainoskampanjan, jossa mainoskyltit ohjaavat ihmisiä kohti lähintä McDonald's-ravintolaa. Perinteisten opasteiden asemasta suuntaa näyttävät ranskanperunat.

Kampanja mustuttaa huomattavan läheisesti viime kesänä Cannes Lions -festivaalilla ulkomainossarjan Grand Prix -palkinnon voittanutta kampanjaa, jossa kanadalainen luova toimisto Cossette keksi valjastaa McDonald'sin logosta tunnetut keltaiset kaaret suuntanuoliksi tienvarsimainoksiin.

Yksinkertainen ja silti oivaltava toteutus vetosi tuomaristoon, joka kuvasi kampanjaa "ikoniseksi".

Lukuisat aiemmat esimerkit ovat osoittaneet, että ajatus, joka paperille kirjoitettuna saattaisi äkkiseltään vaikuttaa hassunkuriselta, voi itse asiassa olla hyvinkin toimiva ja puhutteleva.

Yksi osuva esimerkki on autovakuutusyhtiö Geico n "Unskippable"-kampanja, joka palkittiin vuonna 2015 Cannes Lionsin Film Grand Prix -palkinnolla.

Mainostoimisto Martin Agency n kampanja koostui joukosta lyhyitä filmejä, joissa tapahtui heti aluksi jotain niin absurdia, että niitä oli pakko jäädä katsomaan.

Mainos irvaili yllättävällä ja hauskalla tavalla verkkomainosvideoille, joiden yli katsoja voi nopeasti hypätä YouTube ssa.