Markkinoinnin palvelutoimisto ja automaatioyhtiö Avidly tiedottaa, että yhtiön luovaksi johtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi on nimitetty Jufo Peltomaa 1.8.2020 alkaen.

Viimeksi Peltomaa on työskennellyt ohjelmistotoimittaja Innofactorin teknologiajohtajana.

Peltomaa on ollut perustamassa esimerkiksi lisätyn todellisuuden pilvipalvelu Immersalia, tekoalyä ja robotiikkaa kehittävää ZenRoboticsia sekä mobiililaitteiden grafiikkajärjestelmiä suunnitellutta Hybrid Graphicsia.

Hän on myös toiminut näissä yrityksissä myyntiin, markkinointiin sekä viestintään liittyvissä johtotehtävissä. ZenRoboticsissa hän toimi hallituksen jäsenenä.

Hänellä on myös mainostoimistotausta SEK & Greystä 90-luvulta.

Myös muusikkona ja Raptori-yhtyeen jäsenenä tunnetuksi tullut Peltomaa oli myös RKP:n ehdokkaana vuoden 2015 eduskuntavaaleissa s Helsingin vaalipiiristä, mutta ei tullut valituksi.

Jufo Peltomaan mukaan ehdottomasti pahin luovuuden ja ideoinnin tappajia ovat pelko ja luottamuksen puute. Hänen mukaansa epäonnistumisia pitää juhlia siinä missä onnistumisiakin.

”En kaipaa ympärilleni virheitä vältteleviä, täydellisiä uraohjuksia, vaan toisiaan tukevia persoonia, joiden kanssa on hauska sekä rentoilla että grindata.”

”Kekseliäisyyden tappaa myös liian tiukka työrytmi. Rutistusten lomassa on oltava aikaa tuulettaa aivoja ja nivoutua yhteen samaan hiileen puhaltavaksi joukoksi”, Peltomaa kommentoi tiedotteessa.

Luovuus ja into löytyvät, kun ne vain osataan kanavoida esiin, uskoo Peltomaa.

”Liiketoiminta on ehdoton päätepiste kaikelle muulle, ilman sitä on turha pitää firmaa. Toki voi antautua luovuudelle luovuuden takiakin, ilman liiketoiminnan huomioon ottamista, mutta se on sitten ihan eri ura. Toistaiseksi en muistaakseni ole saanut apurahaa”, Peltomaa summaa.

Peltomaan taustassa yhdistyvät luovuus ja teknologia, mikä on erittäin hyvin linjassa Avidlyn uudistuvan strategian kanssa, toteaa yhtiön toimitusjohtaja Jesse Maula.

”Uskon, että hän tuo meille mukanaan uutta osaamista, energiaa ja tuoreita ajatuksia. Jufo on myös osoittanut olevansa omistautunut erinomaisen asiakas- ja henkilöstökokemuksen tuottamiseen, mikä on linjassa toimintamme kanssa”, Maula kommentoi.

Avidlyn liikevaihto kasvoi 11,9 prosenttia 22,1 miljoonaan euroon vuonna 2019. Liiketulos jäi 2,4 miljoonaa euroa tappiolliseksi.