Helsingin Juhlaviikkojen rekrykampanjassa etsitään ihmisiä, jotka haluavat osallistua Juhlaviikkojen markkinointiin.

- Aidot ihmiset, jotka ovat valmiita kertomaan omista kiinnostuksen kohteistaan, Juhlaviikkojen markkinointikumppanina toimivan Dynamonprojektijohtaja Anu Kauppi määrittelee ensi viikon alussa käynnistyvän kampanjan hakukohteen.

- Osa kuvataan julisteisiin, mutta osallistumisen tapoja on muitakin, Kauppi kertoo.

Juhlaviikkojen nettisivuille on tulossa osio, jossa markkinointipersoonat kertovat taustoistaan ja suosittelevat mieleisiään tapahtumia Juhlaviikkojen ohjelmatarjonnasta.

- Emme edellytä vahvaa kulttuurintuntemusta, vaan tarkoitus on tehdä festivaaleja ihmisläheisemmiksi ja madaltaa osallistumisen kynnystä, Kauppi selittää.

Juhlaviikkojen konttorilla toivotaan, että nettisivut muodostuisivat Juhlaviikkojen tarjontaa ruotivaksi keskusteluareenaksi.

Kampanja alkaa Helsingin Sanomissa, Taloussanomissa ja Facebookissa. Mukaan haluavilta edellytetään nopeaa toimintaa.

- Ilmoittautumisten deadline on 10. maaliskuuta.

Rahapalkintoja ei ole luvassa.

- Palkinnoksi saa nostaa esiin itselleen rakkaita kulttuurin alueita, ja Juhlaviikot palkitsee myös tapahtumien lipuilla, Kauppi sanoo.