Jukka Mildh, 53, on työskennellyt Otavamediassa vuoden 2018 alusta lähtien, ensin Oman asiakkuustiimin esimiehenä ja sen jälkeen kyseessä olevaan liiketoimintayksikköön viime vuonna muodostetun uuden Customer Relations -ryhmän vetäjänä.

Mildh on mediasta ja liike-elämästä 30 vuoden kokemus, joka pohjautuu työskentelyyn kilpa-autoilun Formula 1 -sarjassa. Hän omn tullut monelle suomalaiselle tutuksi toimiessaan päivätyönsä ohella YLE Urheilun F1-asiantuntijana.

”Sisällön kaupallinen voima innostaa minua. Yritysten oma media ja sen kanavissa julkaistu sisältö on erittäin vahva asiakkaiden sitouttamisen keino. Juuri sitoutuminen on tänä päivänä brändeille elinehto”, Mildh toteaa tiedotteessa.

Otavamedian toimitusjohtaja Timo Kopras kertoo Otavan olevan yhtiönä media-alan murroksen näköalapaikalla ja elävän alan muiden toimijoiden tapaan jatkuvan muutoksen keskellä.

”Jukka on kahden vuoden aikana päässyt hyvin kiinni Otavamedia Oman liiketoiminnasta ja pääsemme näin jouhevasti jatkamaan suunnitelmien mukaan”, Kopra toteaa.

Otavamedia Oma on erikoistunut asiakasviestinnän strategiseen suunnitteluun, sisällöntuotantoon, monikanavaiseen jakeluun ja sisältöjen markkinointiin. Yksikössä työskentelee 45 viestinnän, sisältömarkkinoinnin ja videotuotannon ammattilaista.

Otava-konserniin kuuluva Otavamedia Oma tuottaa 35 eri asiakas-, henkilöstö-, sidosryhmä- ja jäsenlehteä. Esimerkkejä lehdistä ovat muun muassa Alkon Etiketti-lehti sekä Suomen kantaverkkoyhtiö Fingrid Oyj:n sidosryhmälehti. Yhteensä OMAlla on yli 100 asiakasta.

Otavamedian toimialana on aikakaus- ja asiakasmedioiden kustannus- ja julkaisutoiminta. Otavan liikevaihto vuonna 2018 oli 299 miljoonaa euroa ja liiketulos 9 miljoonaa euroa.