Amerikkalainen Anheuser-Busch ilmoitti viime viikolla, että näyttelijä-laulaja Justin Timberlake ryhtyy Bud Light Platinumin luovaksi johtajaksi, kertoo Billboard-sivusto.

Uusi mainos, jossa kuullaan Timberlaken uusi single ja jossa hän esiintyy, nähtiin ensi kertaa viime yönä Grammy-palkintogaalan mainoskatkolla.

Luovana johtajana Timberlaken vastuisiin kuuluvat huolehtiminen Bud Light Platinum -olutbrändin "luovasta, musiikillisesta ja kulttuurillisesta" puolesta.

"En odota pelkästään osallistumasta brändin luovaan prosessiin, vaan haluan tuoda mukaan myös muita lahjakkaita muusikkoja", Timberlake kertoo.

Budweiser on aiemminkin tehnyt töitä muusikoiden kanssa ja vuonna 2006 räppäri Jay-Z oli Budweiser Select -brändin luova johtaja.

Viime vuonna markkinoille tullutta Bud Light Platinumia yhtiö on markkinoinut musiikin kanssa ja mainoksissa on kuultu niin Kanye Westin kuin Aviciin kappaleita.

"Yhteistyö Justin Timberlaken kanssa samaan aikaan kun hän palaa musiikin pariin tuo brändille uudenlaista merkitystä ja uskottavuutta", kertoo Anheuser-Buschin Yhdysvaltojen apulaismarkkinointijohtaja Paul Chibe.

Timberlake on kolmas muusikko, joka viime aikoina on nimetty jonkin brändin johtoryhmään. Laulaja Alicia Keys ryhtyy Blackberryn kansainväliseksi luovaksi johtajaksi ja hänen miehensä muusikko Swizz Beatz aloittaa Monsterin johtoryhmän jäsenenä.

Legacy marker