Suomalainen perheyritys Juustoportti tuo markkinoille uusia kauratuotteita ja nivoo samalla kaikki kauratuotteensa uuden Friendly Viking´s -brändin alle.

Brändi ja uutuustuotteet esitellään suomalaisille keräilykampanjalla. Kampanjan idea on, että kuka tahansa voi lähettää kymmenen kappaletta, minkä tahansa valmistajan kauravälipalatuotteen kantta pestynä Jalasjärvelle Juustoportille postissa.

Palkintona on korona-aikana ajankohtainen kasvomaski. Kampanja kestää lokakuun loppuun. Tiedotteessa Juustoportti kuvailee kampanjaa ”radikaalin ystävälliseksi”. Kampanjassa puhutaan myös Juustoportin kilpailijoiden tuotteista, koska yhtiö haluaa kannustaa kuluttajia kauratuotteiden kokeilemiseen.

”Niin kuin Hesarin etusivulla tänään (8.9.2020) lukee, maailmassa ei ole koskaan tarpeeksi ystävällisyyttä. Totesimme, että olemme nyt yksi tarjoaja muiden joukossa ja halusimme ottaa kampanjaan kilpailijoidenkin tuotteet mukaan. Lisäksi kasvomaski on palkintona ystävällinen valinta muita kanssamatkustajia kohtaan”, kommentoi Juustoportin johtaja Jyrki Vaittinen.

Juustoportti alkoi valmistaa kauratuotteita vuonna 2018. Maailman suurimmilla elintarvike- ja ruokamessuilla Anugassa viime syksynä kansainvälisesti lanseerattu Friendly Viking’s oli alun perin Juustoportin vientibrändi.

Vaittinen kertoo, että Friendly Viking’s -tuotteet lanseerataan nyt Suomessa ja Ruotsissa sekä myöhemmin Euroopan markkinoilla. Kauratuotteita Juustoportti vie Viroon, Alankomaihin ja tästä syksystä alkaen myös Saksaan. Brändiuudistuksen tarkoituksena selkeyttää Juustoportin kasvipohjaista tuoteperhettä.

”Yksi brändi helpottaa toimintaa. Tässä on haluttu kehittää brändi, joka toimii kansainvälisestä. Tuoteperheen nimessä on pohjoismaista ulottuvuutta.”

Brändikonseptista sekä lanseerauskampanjan suunnittelusta on vastannut Drama Queen.

“Friendly Viking’sin brändillä haluttiin kommunikoida vastuullisuutta ja pohjoismaisuutta, joka maailmalla yhdistyy laatuun ja puhtauteen. Me suomalaisethan olemme hyvin itsetietoisia siitä, että emme tehneet viikinkiretkiä kuten naapurimme. Halusimme leikitellä tällä tarinalla ja kääntää historian hienovaraisen huumorin kautta positiiviseksi huomioksi”, kertoo suunnittelutiimin Senior Copywriter Annika Ohtonen tiedotteessa.

Lue myös:

Valiokin alkoi markkinoida vapaan lehmän maitoa, mutta eri kriteereillä kuin Juustoportti – ”Ei juuri muuta yhteistä kuin nimi”

Juustoportti ponnistaa kaurakisaan mittavalla investoinnilla