JVG on toiminut OnePlussan brändilähettiläänä vuoden 2020 alusta alkaen. Jare Brandin ja Ville-Petteri Gallen muodostama hiphop-duo on saanut kokea koronaviruksen aiheuttaman pandemian vaikutukset vahvasti myös omassa arjessaan.

Kaksikon keikkakalenteri on tänä vuonna näyttänyt hyvin erilaiselta kuin aikaisempina vuosina. Epidemiavuoden tuomat haasteet ovat näkyneet erityisesti tapahtumien ja keikkojen peruuntumisena.

Muuttuvassa tilanteessa tarvitaan uudenlaisia normeja ja toimia. Siksi OnePlus ja JVG ovat suunnitelleet yhdessä kangasmaskin kannustaakseen suomalaisia noudattamaan maskisuosituksia.

Kun idea yhteistyössä toteutetuista maskeista heräsi, oli JVG:lle heti selvää, että he haluavat olla mukana kannustamassa suomalaisia käyttämään maskia ja pitämään näin huolta toisistaan.

”Meistä on hienoa olla mukana kannustamassa fanejamme kasvomaskin käyttöön. Maskin käyttäminen on toisista välittämistä ja sitä tällaisena aikana tarvitsemme. Uudenlaiset turvallisuusnormit omaksumalla toivottavasti saisimme pian myös tapahtumat turvallisesti käyntiin”, kommentoi JVG yhteistyötä.

Heidän viestinsä faneille on hyvin selkeä: ” Tiedätkö mikä on aina särmää? Se, että sä välität sun frendeistä, joten maskit naamaan ja eteenpäin!”

OnePlus haluaa kantaa kortensa kekoon yhdessä JVG:n kanssa kannustaakseen suomalaisia kasvomaskien käyttöön. JVG:n kanssa yhteistyössä suunnitellun kasvomaskin tavoitteena on saada myös sellaiset henkilöt kokeilemaan maskia, jotka eivät sitä vielä käytä.

"Tällaisena aikana meille on erittäin tärkeää kantaa vastuumme yhteisöbrändinä ja tehdä kaikkemme, jotta voisimme tuoda yhteisön jäsenet jälleen turvallisesti yhteen”, OnePlussan Euroopan strategiajohtaja Tuomas Lampén kommentoi tiedotteessa.

Yhteisen taistelun symboli

OnePlus jakaa kampanjan aikana 2000 kappaletta kangasmaskeja eri kanavissa ensisijaisesti yhteistyössä kotimaisten operaattorikumppaniensa kanssa.

Mukana kasvomaskeja jakamassa ovat DNA, Elisa ja Telia. OnePlus-puhelimen omistajat voivat noutaa maskin itselleen Telian Triplan myymälästä ja Elisa Kulma -myymälästä niin kauan kuin maskeja riittää.

Kangasmaskit on toteuttanut suomalainen yritys Pure Waste ja ne on valmistettu sataprosenttisesti kierrätetystä puuvilla-polyesterista. Yhteistyössä toteutettu maski on uudelleenkäytettävä ja sen voi pestä 90 asteessa. Maski ei ole standardoitu.

Samalla OnePlus ja JVG käynnistävät OnePlussan Instagram kanavalla arvonnan, jossa kehotetaan jakamaan selfieitä maski kasvoilla.

Tavoitteena on normalisoida maskien käyttöä myös sosiaalisen median avulla. Tägäämällä ”maskiselfieen” hashtagin #OPXJVG voi osallistua muun muassa OnePlus Nord 5g -puhelimen arvontaan.

OnePlussan markkinointijohtaja Essi Kautonen toteaa, että ihmisten arki sekä tottumukset ovat mullistuneet epidemian tuomien rajoitusten myötä. Kasvomaski on osoittautunut globaalin taistelun symboliksi, jota käyttämällä voi suojata sekä itseään että läheisiään.

”OnePlussan ja JVG:n yhteistyönä suunnittelema kotimainen Pure Waste -kangasmaski toimii viestinä kaikille suomalaisille; pääsemme tästäkin haasteesta yli toimimalla yhdessä, ” Kautonen sanoo.