Artistiyhteistyöt ovat suosittuja markkinoinnissa. Tänään torstaina julkaistu yhteistyösopimus yhdistää vuonna 1876 perustetun perheyrityksen ja yhden Suomen suosituimmista bändeistä. Paulig ja JVG aloittavat Pauligin kahvi- ja kylmäjuomiin kohdistuvan yhteistyön.

Paulig on mukana JVG:n jo kesäkiertueella ja ensi talvena JVG-kaksikon tarkoituksena on vierailla myös kahvin alkuperämaissa. Yhteistyö käynnistyy Jare Brandin ja Ville Gallen kahvikoulutuksella.

Sosiaalinen media janoaa teemoja ja tunnuksia. Siksi yhtenä kulmana tuoreessa yhteistyössä on mitalikahviperinteen päivittäminen – JVG:n urheiluhulluuden hengessä.

”Yhteistyön aloittaminen JVG:n kanssa on luontevaa. He ovat varsin suosittuja kaikkien suomalaisten keskuudessa, siinä missä Pauligin kahvitkin. Ennen kaikkea meitä inspiroi heidän jatkuva uudistumisensa sekä aito innostuksensa urheiluun ja viihteeseen. Kahvin voimalla molemmilla saroilla on saavutettu upeita juttuja. JVG:n kanssa haluamme ravistella mitalikahviperinnettä, jotta mitalin arvoista suoritusta voisi jatkossa juhlistaa entistä rennommin, voileipäkakulla tai ilman”, kuvailee Paulig Coffeen markkinointijohtaja Tomi Wirtanen.

JVG ja Tomi Wirtanen painottavat luottamuksen merkitystä. He ovat tehneet yhteistyötä jo Wirtasen edellisen työnantajan kohdalla eli Elisalla. JVG puolestaan tunnetaan siitä, että he ovat aina osanneet valita kaupalliset yhteistyönsä tarkasti, fanejaan ärsyttämättä.

Mikä on tärkeintä brändin ja bändin yhteistyössä?

”Näkisin, että tärkeintä on lähteä yhteistä tavoitetta kohti ja se, että yhteistyö on pitkäaikaista. Ennen kaikkea pitää olla keskinäinen luottamus. Ihan kaikista yksityiskohdista ei ikinä pysty sopimaan etukäteen, mutta hyvä lopputulos saadaan yhteisellä tavoitteella, jonka eteen taistellaan”, toteaa Tomi Wirtanen.

JVG:n Jare Brand komppaa.

”Myös artistille on tärkeää, että tehdään yhdessä hyviä juttuja, vaikka kaikkea ei ole paperilla. Tärkeää on, että brändi on sellainen, jonka takana me pystymme seisomaan hyvillä mielin. Hienointa näissä hommissa on, että teemme juttuja yhdessä”, Brand sanoo.

Pitkäaikainen yhteistyö alkaa heti. Yhteistyössä on tarkoitus tuottaa molempien osapuolten kanaviin monipuolista sisältöä. Lisäksi Paulig näkyy JVG:n kesäkiertueella ja auttaa muusikkokaksikkoa kovimpiin suorituksiin myös golfkentillä.

”Jaren ja Ville Gallen vihkiytyminen kahviin alkaa saman tien Paulig Barista -instituutin kouluttajien järjestämällä kahviperehdytyksellä. Kiertuenäkyvyyden lisäksi meillä on suunnitteilla videosisältöä somekanaviin. Yhteistyön tavoitteena on myös päästä tutustumaan yhdessä kahvin viljelyyn ja siihen työhön, mitä Paulig tekee alkuperämaissa. Ennen kaikkea haluamme yhteistyön myötä tarjota nautinnollista viihdettä kahvi- ja urheilukansalle”, Wirtanen kertoo.

Mitalikahvien hengessä yhteistyön julkistamisen hetkellä ilma on sakeana high fivejä ja yhteiseen hiileen puhaltamista.

”Yhteistyö Pauligin kanssa on huikea juttu. Fakta on, että Suomessa juodaan paljon kahvia ja homma konkretisoitui entisestään, kun vierailimme Pauligin Vuosaaren paahtimolla. Kyllä se Paulig tulee ensimmäisenä mieleen, kun miettii kahvia ja Suomea. Toivotaan, että joskus päästään samalle levelille, kun on kyseessä suomalainen rap- ja pop-musiikki”, JVG-miehet mainostavat.